خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

آیین دادرسی جرائم اشخاص حقوقی به شورای نگهبان فرستاده شد / رفع نگرانی‌های اولیه استقلال وکلا در لایحه جامع وکالت

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۸۷

لایحه اصلاحی قانون جدید تجارت ۱۲۲۶ ماده دارد که امیدواریم این قانون هم یکی از قوانین مترقی شود که جامعه نیاز مند آن است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از ارسال لایحه آیین دادرسی جرائم اشخاص حقوقی به شورای نگهبان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد علی اسفنانی طی سخنانی در همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری به میزبانی کانون خراسان، به بیان وظایف و مسئولیت خطیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پرداخت و گفت: این کمیسیون مسئولیت سنگین تصویب قوانین قوه قضاییه را دارد و کمیسیون مرجع محسوب می‌شود. حدود ۷۰ درصد طرح‌ها نیز به این کمیسیون ارتباط پیدا می‌کند و مصوبات آن به لحاظ کیمیت و کیفیت قابل قیاس با سایر کمیسیون‌ها نیست.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از آخرین لوایح تصویبی توسط این کمیسیون را قانون آئین دادرسی کیفری عنوان کرد و افزود: در هفته گذشته مجلس، درخصوص چندین قانون آئین دادرسی که یکی از آنها جرائم اشخاص حقوقی است برای اولین بار مطرح شد و امیدواریم به زودی مورد تایید شورای نگهبان قرارگرفته و تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه از حیثتصویب قوانین سال گذشته کمیسیون بسیار پرکار بود، به بررسی لایحه قانون تجارت اشاره کرد و گفت: قانون تجارت فعلی مربوط به سال ۱۳۱۱ و اصلاح آن در سال ۱۳۴۷ بوده است و بعد از آن تغییرنیافته است. لایحه اصلاحی قانون جدید۱۲۲۶ ماده وجود دارد که امیدواریم این قانون هم یکی از قوانین مترقی شود که جامعه نیاز مند آن است. موضوع جرم سیاسی نیز برای اولین بار درکمیسیون قضایی در این هفته تصویب شد که امیدوارم نقطه نظرات اساتید را در این ارتباط داشته باشیم.

اسفنانی با تاکید براینکه کمیسیون قضایی با تمام توانش درصدد آن است که به نیاز جامعه حقوقی بپردازد، به دغدغه وکلا پیرامون لایحه جامع وکالت اشاره کرد و گفت: اخیرا لایحه جدیدی تقدیم هیات دولت شده و در حال بررسی است که تغییراتی نسبت به لایحه قبلی بوجود آمده است. در رابطه با بحثاستقلال به نظر می‌آید نگرانی اولیه برطرف شده اما تا حدی هنوز وجود دارد و بحثادغام و صندوق حمایت همچنان مطرح است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد: آنچه که در کمیسیون اتفاق می‌افتد از نظر اساتید حقوق استفاده و برگرفته شده است و نگرانی‌های مطرح شده توجه خواهد شد. تصمیمی که کمیسیون خواهد گرفت چکش کاری لازم خواهد شد و امیدوارم مورد رضای حق تعالی و رفع نگرانی های کانونهای عزیز باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز