خبرگزاری کار ایران

مجلس با لایحه اصلاحات قانون الحاق دولت به کنوانسیون جلوگیری از آلودگی دریا موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۰۹۹

مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاحات قانون الحاق دولت به تشریفات ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها را با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس با تصویب لایحه اصلاحات قانون الحاق دولت به تشریفات ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(دوشنبه ۵ خرداد) مجلس شورای اسلامی، لایحه اصلاحات قانون الحاق دولت به تشریفات ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها را با ۱۶۰ رأی موافق، ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۰ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

گفتنی است در ماده واحده این لایحه آمده است اصلاحات قانون الحاق دولت ایران به تشریفات ۱۹۷۸ مربوط به کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها ۱۹۷۳(مارپل ۷۸/۱۹۷۳) –مصوب ۱۳۸۰ –و اصلاحات بعدی آن با رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی به شرح پیوست تصویب می شود.

در مقدمه توجیهی این طرح آمده است کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی دریا ناشی از کشتی ها در سال ۱۹۷۳ میلادی با برگزاری کنفرانس بین المللی آلودگی دریا توسط سازمان بین المللی دریانوردی به تصویب رسید. این کنوانسیون که بعدا توسط تشریفات(پروتکل) ۱۹۷۸ اصلاح و به طور اختصار تحت عنوان مارپل ۷۸/۱۹۷۳ از آن یاد می شود، شامل مقررات و ویژگی های کاربردی مهمی در خصوص ساختمان کشتی ها، بنادر و تجهیزات آنها به منظور جلوگیری از آلودگی دریا می باشد.

مجلس شورای اسلامی در مصوبه دیگر لایحه تصویب قطعنامه‌های کنفرانس مورخ ۲۰۱۰ اعضای کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه‌ها و نگهبانی دریانوردان(STCW) را به تصویب رساندند و به دولت اجازه دادند با رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی قطعنامه‌های این لایحه را به اجرا در آورد.

از ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه، ۱۵۲ نفر با این لایحه موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز