خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در اختتامیه کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی:

راه پیروزی در مذاکرات هسته‌ای، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۰۰

پیشرفت‌های کنونی کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تکنولوژی نتیجه دوراندیشی و آینده‌نگری امام خمینی(ره) بود، چرا که رسیدن به قله‌های پیشرفتی که اکنون ایران اسلامی بر فراز آن ایستاده است، یک‌روزه امکانپذیر نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نقش بی‌بدیلی برای تاریخ ایران داشته و مردم پای آرمان‌های انقلاب و امام راحل ایستاده‌اند، گفت: راه پیروزی بر مذاکرات هسته‌ای و نشان دادن توانایی‌های ایران اسلامی به دنیا، تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز(پنجشنبه ۸ خرداد) با حضور در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی بزرگداشت آیت‌الله شهید مصطفی موسوی خمینی پدر امام خمینی(ره) گفت: امام راحل یک عنصر بی‌بدیل برای تاریخ ایران بود که فکر بلندی برای آینده این کشور داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی(ره) موفق به ایجاد کشوری با پایه‌های مردم‌سالاری شد، ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران هر نوع مظهر دیکتاتوری را نفی و با ایجاد قانون اساسی منسجم پس از شکل‌گیری انقلاب، اجازه قرار گرفتن تمام قدرت در یک حوزه و بخش را نداد.

لاریجانی تصریح کرد: راهی که امام راحل پیش‌روی مردم و کشور ایران گذاشت راه بی‌بدیلی بود که توانست کشور را از جو خفقان خارج کرده و مردم را محور تمامی تصمیم‌گیری‌ها از انتخابات نمایندگان مجلس گرفته تا شورای شهر و ریاست جمهوری قرار دهد.

وی با یادآوری تز مطرح شده از سوی امام خمینی(ره) که در دنیای کنونی همچنان بی‌بدیل است، گفت: امام تز نه شرقی و نه غربی را در دنیا مطرح کرد که این فکر توحیدی هنوز هم در دنیا امواج بی‌شماری را ایجاد کرده است.

لاریجانی با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: پیشرفت‌های کنونی کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تکنولوژی نتیجه دوراندیشی و آینده‌نگری امام خمینی(ره) بود، چرا که رسیدن به قله‌های پیشرفتی که اکنون ایران اسلامی بر فراز آن ایستاده است، یک‌روزه امکانپذیر نیست.

وی ادامه داد: اینکه در حال حاضر ایران اسلامی صاحب فناوری هسته‌ای شده است، نتیجه حرکات امام راحل بود تا روی پای خود بایستیم.

رئیس نهاد قانونگذاری با تاکید بر اینکه ملت ایران از پیگیری راه امام خمینی(ره) خسته نخواهد شد، گفت: باور ملت ایران بر این است که ادامه راه امام نتایج بسیار درخشانی را پیش‌روی کشور می‌گذارد.

لاریجانی افزود: کشورهای غربی در مسئله تحریم فکر می‌کنند با فشارهای نظامی، اقتصادی و… می‌تواند ایران را از جایگاه اصلی خود دور کنند، این در حالی است که ملت ایران راه اصلی خود را با تأسی از ولایت فقیه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی ایران را در تمامی زمینه‌ها از کشورهای دیگر مستغنی خواهد ساخت، تصریح کرد: راه پیروزی در مذاکرات هسته‌ای، تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی است تا حریف بداند که ملت ایران پای آرمان‌های انقلاب و امام خود ایستاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز