خبرگزاری کار ایران

ملاقات روسای مجالس مالی و جمهوری اسلامی ایران

کد خبر : ۱۷۳۱۷۸

وجود معادن و منابع غنی طبیعی در مالی و توانمندی‌های گسترده ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی بستر مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین فراهم آورده که باید با مساعی مشترک از آنها به نفع مردم دو کشور بهره گرفت.

ایساکا سیدیبه رییس مجلس مالی ظهر امروز(دوشنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رییس مجلس مالی به ایران گفت: با توجه به نگاه مثبت مقامات و مردم ایران نسبت به کشور مالی، مجلس شورای اسلامی آمادگی لازم برای گسترش روابط خود با مجلس مالی را دارد.

لاریجانی در ادامه این دیدار گفت: وجود معادن و منابع غنی طبیعی در مالی و توانمندی‌های گسترده ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی بستر مناسبی برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین فراهم آورده که باید با مساعی مشترک از آنها به نفع مردم دو کشور بهره گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگازری کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی آتی در مالی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی انتقال تجربیات خود برای برگزاری موفق این کنفرانس جهت بحثو بررسی حول مسائل و مشکلات پیش روی جهان اسلام را دارد.

لاریجانی در پایان ضمن اشاره به مشکلاتی که گروه‌های تروریستی برای کشورهای مختلف ایجاد کرده‌اند، گفت: گسترش روزافزون فعالیت گروه‌های تروریستی خطری بزرگ برای امنیت و آرامش کشورهای اسلامی و حتی جهان است که باید با رایزنی و مشورت با مقامات کشورهای مختلف چاره اساسی برای مقابله با این اقدامات اندیشید.

ایساکا سیدیبه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انجام اولین سفر خارجی‌اش به عنوان رییس مجلس به تهران گفت: این امر نشانه علاقه‌مندی مالی به گسترش روابط دوجانبه با ایران و به منزله آمادگی جهت ارتقای سطح مناسبات دوستانه فی‌مابین می‌باشد.

رییس مجلس مالی همچنین گفت: رایزنی با مقامات ایرانی در زمینه روابط دوجانبه، توسعه همکاری اقتصاد دو کشور و آشنایی و انتقال تجربیات متقابل جهت برگزاری موفق کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی(PUIC) از جمله اهداف اصلی سفرش به جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز