خبرگزاری کار ایران

سلطانی در نطق میان دستور:

آمار خام فروشی در صنعت نفت بسیار وحشتناک است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۹۷

در صورتی که اقدام جدی و عملیاتی در جهت احقاق حقوق مردم اعمال نگردد به هیچ وجه نمی‌توانیم از حرکت‌های مردم در جهت مطالبات بحق‌شان جلوگیری به عمل آوریم و از طرح‌های کارشناسی و فنی در فضای صمیمی در جهت حل مشکلات آبی استقبال می‌نماییم.

نماینده مردم بروجن گفت: آمار خام‌فروشی بسیار وحشتناک است که نتیجه آن امروز در تخریب اقتصاد و معیشت مردم به خوبی نمایان است در حالی که این صنعت مادر می‌تواند و توانست موجب پیشرفت زیرساخت‌هایی چون علم و تکنولوژی، توسعه و تجاری‌سازی، فناوری، طراحی و ساخت و تعمیرات، گسترش و ظرفیت بازیابی و فروش نفت توسط بخش غیردولتی و بالاخره سرمایه شود و به‌عنوان یک فرصت ملی به سرمایه مولد تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرعباس سلطانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود طی سخنانی اظهار داشت: ایران با داشتن بیش از ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت و ۱۶ درصد گاز جهان از لحاظ ذخایر نفت و گاز رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده است و همواره یکی از مهمترین ارکان سیاست‌گذاری در جهان در صنعت نفت و گاز بوده است، ولی متاسفانه در طول ۱۰۰ سال گذشته همواره دولت‌ها نفت را تنها به‌ عنوان منبعی جهت کسب درآمد آسان به حساب آورده‌اند و این کالای باارزش را بدون تکمیل و توسعه مطلوب به صورت خام فروخته‌اند.

نماینده مرد بروجن تاکید کرد: آمار خام‌فروشی بسیار وحشتناک است که نتیجه آن امروز در تخریب اقتصاد و معیشت مردم به خوبی نمایان است در حالی که این صنعت مادر می‌تواند و توانست موجب پیشرفت زیرساخت‌هایی چون علم و تکنولوژی، توسعه و تجاری‌سازی، فناوری، طراحی و ساخت و تعمیرات، گسترش و ظرفیت بازیابی و فروش نفت توسط بخش غیردولتی و بالاخره سرمایه شود و به‌عنوان یک فرصت ملی به سرمایه مولد تبدیل شود.

سلطانی در ادمه وزیر نفت را مورد خطاب قرار داد و افزود: اگر شما و همکارانتان به این باور رسیده‌اید و از ۱۰ هزار نفر جوانان و دانشمندان نخبه کشور در حوزه نفت و گاز استفاده لازم را نمودید این آرزوی و رویای ۱۰۰ ساله به واقعیت تعبیر خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۰ درصد از آب کشور را تامین می‌کند و کمتر از یک درصد از خاک کشور را دارد، چرا باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و مهمتر از همه آب شرب شیرین، مشکل ممکن را دارا باشد تا جایی که بسیاری از روستاها و شهرها با تانکر آبرسانی می‌کردند و شهرهای بزرگی از جمله شهرستان بروجن دارای کمبود آب و یا آب غیربهداشتی و دارای نیترات بیش از استاندارد که سلامت مردم را به طور جدی مورد تهدید قرار داده است.

سلطانی ادامه داد: مردم شریف استان ما مخالف انتقال آب به سایر استان‌ها نیستند، بلکه با اقدامات غیرکارشناسی و غیرفنی و استفاده از رانت‌های زر و زور که این استان سرسبز را در سال‌های آتی به کویر لوت و خالی از سکنه تبدیل می‌کند، مخالف هستند.

نماینده مردم بروجن گفت: آیا زمان آن نرسیده است که توجه جدی و عملی به نگرانی‌های بحق مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری گردد و از ابراز تأسف‌های خشک و خالی و دیپلماسی توسط مسئولان جلوگیری شود و به جای آن از انحصارطلبی‌هایی که می‌رود بحران آن را به چالش جدی و هزینه‌بر تبدیل کند به شدت جلوگیری شود و این در حالی است که پروژه‌های آبی استان و پروژه‌های انتقال آب درون استانی از جمله پروژه‌های سبزکوه، وتک، وبن، بروجن رها گردیده است.

سلطانی گفت: به مسئولان هشدار می‌دهم در صورتی که اقدام جدی و عملیاتی در جهت احقاق حقوق مردم اعمال نگردد به هیچ وجه نمی‌توانیم از حرکت‌های مردم در جهت مطالبات بحق‌شان جلوگیری به عمل آوریم و از طرح‌های کارشناسی و فنی در فضای صمیمی در جهت حل مشکلات آبی استقبال می‌نماییم.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: از آنجایی که گندم و نان قسمت اعظم انرژی و پروتین مورد نیاز کشور را تامین می‌کند، و با توجه به اینکه گندم قوت غالب اقشار آسیب‌پذیر می‌باشد و بیشترین نقش را در جیره غذایی مردم دارد، جای سوال و نگرانی وجود دارد و با توجه به عدم ارائه الگوهای جایگزین توأم با افزایش قیمت‌های جاری مواد غذایی توجه جدی و مستمر و کارشناسی را به کلیه اتفاقات و رویدادهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که ظاهراً از قبل هم پیش‌بینی نگردیده است جلب می‌نمایم، لذا هرگونه کم‌توجهی و بی‌توجهی نسبت به این امر مهم بخش کشاورزی را با خسارت غیرقابل جبران مواجه خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز