خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

در جامعه‌ای که دروغ و افترا زرنگی تلقی شود راه مهدوی نیافته است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۰۳

اینجاست که کلام پیامبر(ص) بهتر درک می‌شود که فرمود انتظار فرج است که راه تعامل بشر و خوشبختی بشر را فراهم می‌کند و دل‌های افسرده عصر جدید را حیات مجدد می‌بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که تکامل معنوی طی طریقی می‌خواهد، گفت: جامعه‌ای که در آن دروغ، افترا و هتک حرمت حیثیت و دشمنی زرنگی تلقی شود راه مهدوی نیافته است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی صبح امروز در مجلس شورای اسلامی با تبریک میلاد منجی بشریت امام زمان(عج) گفت: امروز در عالم اسلام به‌خصوص در جامعه ایران انتظار فرج در قلبها موج می‌زند، چرا که مکر زمانه در پناه مدرنیته به اوج خود رسیده و اسباب و لوازم استعمار و استثمار خلق با ویترین غلط‌ انداز آزادی و حقوق بشر بیش از همه اعصار فراهم شده و ظلم و ستم و فساد هوای تنفس زندگی مبتنی بر فطرت سالم را تنگ کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجاست که کلام پیامبر(ص) بهتر درک می‌شود که فرمود انتظار فرج است که راه تعامل بشر و خوشبختی بشر را فراهم می‌کند و دل‌های افسرده عصر جدید را حیات مجدد می‌بخشد.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: از امام موسی‌ابن جعفر(ع) در تفسیر آیه شریف سوره الصف فرمود خداوند با ولادت حضرت ولیعصر نور خدا را به کمالی و تمامی می‌رساند اگر چه منکران ولایت علی(ع) را خوش ندارند.

لاریجانی گفت: کربن شرق‌شناس فرانسوی گفته است مذهب تشیع به علت وجود مهدی موعود تنها مذهبی است که میان رابطه خدا و خلق را نگه داشته و به طور مستمر و پیوسته ولایت را زنده و پابرجا می‌دارد که به همین جهت است که ولایت فقیه در زندگی اجتماعی منتظران واقعی نقش رکنی دارد.

وی ادامه داد: امام زمان فرمود در دوران غیبت به احادیثما رجوع کنید.

رئیس قوه مقننه افزود: در مدرسه مهدوی پیراستن حقایق دینی از خرافات و التقاط و کج‌روی‌هاست. به طوری که امام صادق(ع) فرمود آنگاه که قائم قیام کند مسائلی را مطرح می‌کند که در گذشته نبوده است.

وی ادامه داد: در روایت دیگری از راه و روش حضرت مهدی(عج) از امام صادق(ع) سوال شده که ایشان فرمود راه و روش او چون پیامبر است یعنی هر چه را پیش از او باشد ویران می‌کند چنانچه پیامبر جاهلیت را ویران ساخت و اسلام را از نو می‌سازد.

لاریجانی گفت: امام زمان مامور به احیای آیین از پیرایه‌هاست به طوری که امام علی(ع) فرمود او عدالت و دادگری را به شما می‌نماید و قوانین مرده قرآن و سنت را بار دیگر زنده می‌کند.

وی ادامه داد: ابن عربی در فتوحات مکیه می‌گوید بدان برای خداوند خلیفه‌ای است که در آینده عروج پیدا می‌کند در حالی که زمین پر از ظلم و جور شده آن را پر از عدل و برابری خواهد کرد حتی اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌نماید تا این خلیفه ظهور کند.

رئیس قوه مقننه افزود: او از عترت و خانواده رسول‌الله می‌باشد و از فرزندان فاطمه و هم ‌نام پیامبر اکرم است و در اسلام روح تازه‌ای می‌دهد و آن را زنده می‌کند بعد از آنکه ادیان ناخالص را از زمین جمع‌آوری می‌کند و جز دین حقیقی بر زمین می‌ماند و خداشناسان واقعی با او بیعت می‌کنند و مهدی(عج) از آسمان نازل می‌شود.

وی ادامه داد: افکار فضاحت‌آور افراطیون تکفیری از یک طرف و روشنفکرزدگی التقاطی اسلامی که حقایق علوی اسلام را زمینی کرده‌اند.

رئیس مجلس گفت: نکته‌ای که در مسلک منتظران واقعی قابل توجه است تکامل معنوی و اخلاقی است یعنی تا وقتی که تکامل و سلوک معنوی حاصل شود با شعار مهدی بیا بیا گام در اولین کلاس مهدویت نهاده نشده است.

وی افزود: از امام باقر(ع) نقل است که هنگامی که قائم رستاخیز کند خداوند قوای فکری مردمان را تمرکز دهد و رفتار آنها را تکامل بخشد.

لاریجانی تاکید کرد: تکامل معنوی طی طریقی می‌خواهد، جامعه‌ای که در آن دروغ، افترا و هتک حرمت حیثیت و دشمنی زرنگی تلقی شود راه مهدوی نیافته است.

وی ادامه داد: مدرسه مهدوی کانون دوستی مومنان است. انقلاب مهدی کجروی‌ها، التقاط و تحجر را ویران می‌کند و دشمنان ظالمان و ستمکاران است نه تخریب و توهین به مومنان. همانگونه که امام علی(ع) فرمود چون قائم‌ ما قیام کند کینه‌ها از دل بیرون رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام صادق(ع) فرمود به درستی که برای ما اهل بیت دولتی است که خداوند تعالی آن را خواهد آورد و بعد می‌فرماید هر کسی منتظر است با حسن خلق سلوک می‌نماید.

وی ادامه داد: نکته‌ای دیگر در حرکت تعاملی مهدوی رشد علم و دانایی است، جامعه منتظر نمی‌تواند با کسالت علمی پوینده حقیقی راه باشد و از امام باقر(ع) نقل است که فرمود قائم ما به هنگام رستاخیز خویش نیروهای عقلانی توده‌ها را تمرکز دهد و خردها و یافته‌های خلق‌ها را به کمال رساند و به تعبیر هماهنگ در همگان فرزانگان را پدید آورد.

لاریجانی عنوان کرد: از امام صادق(ع) نقل است که فرمود در زمان حکومت مهدی به همه حکمت و علم بیاموزد آنجا که زنان در خانه‌ها به کتاب و سنت پیامبر قضاوت کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه پیامبر(ص) فرمود نهمین امام از فرزندان حسین(ع)، قائم است که خداوند به دست او سرزمین تاریک زندگی را نورانی و روشن می‌کند و از عدل می‌آکند پس از دوران ظلم و علم و دانایی را فراگیر می‌سازد پس از دوران جهل و نادانی.

رئیس قوه مقننه افزود: جامعه منتظر، جامعه‌ای است که علم در آن اولویت دارد و جامعه مهدوی بازار پررونق فرزانگی است نه بازار زرق و برق ظاهری تجدد بلکه تسلط بر فناوری است نه مصرف محصولات.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در دیدار اقشار مختلف اولویت علم و دانش را گوشزد می‌کند نه صرفاً به جهت پیشبرد اقتصادی است بلکه مسیر تعامل جامعه به سوی غایات مهدوی از طریق فرزانگی علمی حاصل می‌شود.

رئیس قوه مقننه افزود: حضرت مهدی(عج) آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار می‌کند و تمامی جهان را سبز و خرم و چهره دنیا را خندان، همچنین قله‌های شرف و عظمت را شاداب و خرامان می‌کند.

لاریجانی گفت: از پیامبر اسلام(ص) نقل است که فرمود در امت من مهدی(عج) قیام کند و در زمان او مردم به نعمت‌هایی دست می‌یابند که در هیچ زمانی دست نیافته‌اند که البته تحقق این امر با حرکت شتابنده پیشرفت و آبادانی و عدالت محقق می‌گردد و انقلاب حضرت به نحوی است که امام صادق(ع) فرمودند هنگام رستاخیز قائم ما، شما به جستجوی افرادی می‌پردازید که مال یا زکات بگیرند و کسی را نمی‌یابید، که از شما زکات قبول کند و مردمان به فضل الهی بی‌نیاز می‌گردند.

وی ادامه داد: ابن‌عباس از رسول‌الله(ص) نقل می‌کند که ایشان فرموده‌اند در آسمان هفتم که عروج نمودم خداوند بزرگ فرمود با مولود قائم زمین را آباد می‌گردانم و زمین را از دشمنان خود پاک نمود و اولیائ را وارثزمین می‌کنم، به وسیله او شهرها را آباد می‌کنم و بندگانم را با دانشم زنده می‌نمایم و برای او گنج‌ها و ذخایر را آشکار می‌کنم.

لاریجانی تصریح کرد: امیدوارم در سال رونق اقتصادی و فرهنگی از عنایت حضرت ولیعصر(عج) ملت ما بهره کافی را ببرند همانطور که در طوقی مبارک حضرت به شیخ مفید آمده است که همانا علم ما بر کارهایتان احاطه دارد، هیچیک از افکار شما بر ما پنهان نیست و شما را به حال خود وانمی‌گذاریم و اگر چنین نباشد گرفتاری بر شما نازل و دشمنان شما را نابود می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم ملت مشمول دعای حضرت ولیعصر(عج) قرار گیرد، مرحو سید‌ابن طاووس در محل سرداب مطهری که امروز مورد عناد وحشیان تکفیری قرار گرفته این دعای حضرت را در حق مسلمانان شنیده است که فرمودند «اِلهی بِحَقِّ مَنْ ناجاکَ وَ بِحَقِّ مَنْ دَعاکَ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ تَفَضَّلْ عَلی فُقَرآءِ الْمُؤمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِالْغَناءِ وَ الثَّرْوَةِ وَ عَلی مَرْضَی الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِالشِّفاءِ و الصِّحَّةِ وَ عَلی اَحْیآءِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِاللُّطْفِ وَ الْکَرَمِ(الْکَرامَةِ) وَ عَلی اَمْواتِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِالْمَغْفِرَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ عَلی غُرَبآءِ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ بِالرَّدِّ اِلی اَوْطانِهِمْ سالِمینَ»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز