خبرگزاری کار ایران

حسینی در نطق میان‌دستور مطرح کرد:

درخواست بخشودگی مالیاتی کسبه سیستان به دلیل شرایط بد آب و هوایی

کد خبر : ۱۷۵۶۷۸

از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی سیستان عنایت ویژه‌ای به بخش کشاورزی استان و حمایت جدی از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک این منطقه صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دولت خواست با توجه به عدم اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم و شرایط سخت، خشکسالی‌های چندین ساله و طوفان‌های شدید همراه با گرد و خاک و ماسه‌های بادی نسبت به بخشودگی مالیات کسبه سیستان تدابیر لازم را اتخاذ کند.

به گزارش ایلنا، باقر حسینی در نشست علنی امروز مجلس در نطق میان‌دستور خود ضمن تشکر از عنایت ویژه رهبر فرزانه و دغدغه ایشان نسبت به مشکلات مردم غیور و مرزدار گفت: آنچه امروز در سیستان دیده می‌شود شایسته این منطقه پرافتخار و سرزمین حماسه‌ها و ولایتمداران و سلحشوران نیست.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، ‌ نیمروز در مجلس شورای اسلامی از پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی و معاون نظارت و راهبردی رئیس جمهور در تخصیص بودجه طرح انتقال آب با لوله به مزارع سیستان تشکر کرد و گفت: از وزیر نفت نیز به دلیل از سرگیری تخصیص سهمیه سوخت به مرزنشینان که کمک زیادی به مرزنشینان و مرزداران و جلوگیری از قاچاق سوخت می‌کند، تشکر کرد.

وی در ادامه همچنین از وزیر نفت خواست تا اجرای پروژه گازرسانی حوزه انتخابیه‌اش و عقد قرارداد این پروژه از زاهدان به زابل را تسریع بخشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی و امور دام کشور بابت حمایت از صنعت مرغداری و گوشت سیستان تشکر کرد و گفت: از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهم با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی سیستان عنایت ویژه‌ای به بخش کشاورزی استان و حمایت جدی از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک این منطقه صورت گیرد.

حسینی افزود: متاسفانه انگور یاقوتی که در تهران ۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود در حوزه انتخابیه بنده ۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی افزود: سهم شهرستان تازه‌تاسیس هامون، نیمروز و هامون با مشکل جدی کمبود نیروی اداری مواجه هستند که این پاسخگویی به مردم را مشکل کرده و نیازمند مجوز جذب نیرو داریم.

وی افزود: از دولت می‌خواهیم مجوز استخدام نیروهایی که در آزمون شرکت کرده و مراحل گزینش را طی کردند صادر شود و اعتبار لازم تخصیص داده شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به رئیس جمهور، گفت: مردم این خطه سال‌هاست از طریق بازارچه‌های مرزی امرار معاش می‌کردند ولی متاسفانه به دلیل بی‌تدبیری و نبود زیرساخت‌ها و وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیری به تعطیلی کشیده شده از این‌رو خواهشمند است تدبیری اتخاذ شود تا مطالعات منطقه آزاد سیستان با توجه به موقعیت استراتژیک این منطقه انجام شود و لایحه آ» تقدیم مجلس شود تا بازارچه‌های موقت مرزی فعال شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم نوع اقتصاد استان را با آوردن صنایع مختلف و شناسایی پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل مهم اقتصادی استان تغییر دهند تا استان از بیکاری و به تبع آن ناامنی خارج شود.

وی همچنین در ادامه خطاب به وزیر کشور، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باعثعقب‌ماندگی توسعه پایدار در این استان شده است ناامنی است و تا زمانی که امنیت در این استان برقرار نشود نمی‌توان در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری موفقیت کسب کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از وزیر بهداشت و درمان به دلیل حمایت از پروژه‌های مختلف بهداشتی و درمانی در مناطق کمتر توسعه یافته به ویژه سیستان تشکر کرد و از وی خواست تا نسبت به کمبود پزشک متخصص سیستان اقدام جدی به‌عمل آورد.

حسینی گفت: از رئیس جمهور خواست تا به منظور تحقق عدالت و جلوگیری از تبعیض می‌خواهم حق فرهنگیان با تجربه در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را ادا کنند.

نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز و هیرمند و هامون در مجلس افزود: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم دستور برقرار پرواز زابل –مشهد و زابل –گرگان را صادر کند.

وی با بیان اینکه راه شریان حمایتی است و برای توسعه پایدار به آن توجه کرد خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: می‌خواهم نسبت به راه‌سازی حوزه سیستان و آسفالت و روکش راه‌های مواصلاتی موجود اقدام شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی رئیس جمهور خواست تا به قولش مبنی بر پرداخت طلب پیمانکاران پروژه راه زابل –زاهدان را عملیاتی کند.

حسینی با تاکید بر اینکه بدهی وزارت راه جهت تملک اراضی به مردم پرداخت شود، گفت: از دولت می‌خواهم با توجه به عدم اعمال ماده ۱۶۵ قانون مالیات‌های مستقیم و شرایط سخت خشکسالی‌های چندین ساله و طوفان‌های شدید همراه با گرد و خاک و ماسه‌های بادی نسبت به بخشودگی مالیات کسبه سیستان تدابیر لازم را اتخاذ کند.

نماینده مردم زابل، زهک، نیمروز و هیرمند و هامون در مجلس افزود: تعدادی از همشهریان بنده از سال ۸۷ برای تحویل خودروهای ون پول پرداخت کرده‌اند اما وزارت کشور این تاکسی‌ها را تحویل نداده است.

وی افزود: از وزیر نیرو می‌خواهم نسبت به استفاده از فرصت‌هایی خدادادی و انرژی‌های بادی و خورشیدی در سیستان حمایت لازم برای ایجاد نیروگاه بادی در این حوزه را داشته باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از رئیس جمهور درخواست دارم با توجه به خشکسالی‌های متعدد و از بین رفتن بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها نسبت به احیای مجدد سازمان عمران سیستان دستور لازم را صادر کند.

حسینی گفت: از دولت می‌خواهم اعتبار تکمیل پل زهک و پل دو میلک را تامین کند.

نماینده زابل، زهک، نیمروز و هیرمند و هامون در مجلس گفت: از وزیر ورزش می‌خواهم نسبت به اجرای طرح‌های نیمه‌تمام دولت‌های قبل به ویژه طرح‌های متعلق به بانوان تسریع کند.

وی در ادامه از دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد خواست تا نسبت به تعیین و تکلیف منطقه ویژه رامشعار و تعیین مدیرعامل و هیات مدیره و اختصاص بودجه برای زیرساخت‌های آن اقدام جدی به عمل آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه جدی به مسائل فرهنگی و آموزشی و فرهنگ و هنر در حوزه انتخابیه‌اش را خواست و گفت: متاسفانه در بُعد فرهنگی هیچگونه توجه جدی به این منطقه مهم مرزی با توجه به ضرورت آن نشده است.

حسینی از سرپرست کمیته امداد به دلیل حضور در استان سیستان و توجه ویژه به اشتغال و خودکفایی مددجویان تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز