خبرگزاری کار ایران

انصاری خطاب به وزیر نیرو:

چرا با بی تفاوتی به مردم خوزستان نگاه می‌کنید

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۵۹

وضعیت کشاورزی در آبادان و خرمشهر بسیار نگران کننده است آقای وزیر جهاد کشاورزی توجه به وضعیت نابسامان کشاورزی در این دو شهر را داشته باشید و نگذارید بیش از این وضعیت کشاورزان در این دو استان وخیم تر شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در نطق میان دستور خود گفت: به طور حتم هر کسی بخواهد برای کارهای آتی خود از اقدامات تبلیغاتی بهره مند شود نباید از اموال دولتی استفاده کند.

به گزارش ایلنا، محمدسعید انصاری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، به نطق میان دستور خود پرداخت که متن آن بدین شرح است:

با سلام و درود به رهبر فقید انقلاب اسلامی و سلام به مقام عظمای ولایت و سلام به ملت شریف ایران و مردم خون گرم خوزستان و همشهریان مقاوم آبادان و شما نمایندگان محترم.

در ماه مبارک شعبان هستیم تقوای الهی را باید مدنظر قرار دهیم تا خداوند منان ما رادر کارهایمان موفق بدارد. براین اساس به ناچار و برخلاف میل باطنم باید مواردی را به دولت کریمه تذکر دهم.

در آستانه فرا رسیدن فصل تابستان هستیم و وضعیت برق در سطح استان بسیار نامناسباست خصوصا در آبادان و روستاهای بخش اروند کنار و بخش مرکزی.

به راستی جای این سؤال باقی است که تا کی قرار است چنین بی تفاوتی و کم کاری صورت گیرد ما تصمیمی به گفتن عیوب نداشتیم زیرا معتقد بودیم اول کار دولت است اما هر چه جلوتر می رویم این بی تفاوتی ها نیز افزایش می یابد.

آیا با وضعیت نابسامان شرکت آب و فاضلاب خوزستان نباید فکری به حال مردم این استان شود به راستی این بی مدیریتی تا کی قرار است ادامه یابد چرا به فکر آب ناسالم شهرهای خوزستان به ویژه آبادان و روستاهای آن نیستید.

آقای وزیر نیرو شما که روز اول شروع به کار دولت وعده های فراوان داده اید برای رفع مشکلات آب و برق چه کاری انجام داده اید شما تنها در مقابل سؤالات سکوت اختیارمی کنید چون هیچ جواب قانع کننده ای ندارید چرا مدیریت های تحت امر شما حرف شما را نمی خوانند شما وزیر دستگاه بسیار مهمی در کشور هستید پس چرا اینگونه عمل می کنید و با بی تفاوتی به مردم خوزستان نگاه می کنید.

همه خوزستانی ها را از وزارتخانه خود بیرون کرده اید؛ رأی خوزستانی ها را گرفتید و به خواسته های بر حق مردم و نمایندگان خوزستان توجهی نمی کنید امیدوارم نگذارید نفرین مردم خوزستان دامنگیرتان شود پس به خود بیایید و مشکلات این مردم شریف و ایثارگر را حل کنید.

همچنین باید به این نکته اشاره داشت که وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به تذکرات فراوان و حضور و دیدار با وزیر مربوطه اما به راحتی دستگاه های مطبوع این وزارتخانه اوضاع صنعت، معدن و تجارت آبادان و خرمشهر را به نابودی کشانده است چرا باید اصناف شریف آبادان با واگذاری اختیار آقای وزیر در منطقه آزاد اروند تحت فشارهای سیاسی و انتخاباتی قرار گیرند تا کی تذکرات سودی نداشته باشد؛ نگذارید به خاطر کوچکترین موضوع به وزیر تذکر بدهیم.

باید این نکته را به آقای ترکان نیز یادآور شد که برادر ارجمند جناب آقای ترکان توجه به ترکیب هیأت مدیره منطقه آزاد با عنایت به وجود افراد توانمند در آن نیاز به بررسی مجدد دارد. اعمال نفوذ بعضی از افراد در منطقه به دلایل شرکت در انتخابات آینده مجلس نیز موضوعی مورد بحثاست که قبلا نیز تذکر داده بودیم اما متأسفانه گوش شنوا نبود؛ نگذارید کار به جای باریکی بکشد اعمال کمیته امداد و بهزیستی و به اصطلاح خدمات عمومی که همه آن سیاسی است در منطقه ای که ۸ سال ضربه حملات دشمنان ایران بوده توان چنین زخم هایی را ندارد لذا بی تفاوت و غیر مسئولانه باموضوع برخورد نکنید که عواقب خوبی ندارد گویا تذکرات حضوری کتبی و انتقال موضوعات از طرف معاونان و مسئولان شما بی تأثیر است.

منطقه آزاد اروند محفل سیاسی انتخابات شده است امور جاری و سیاست گذاری و اجرای یک طرفه و غیر منصفانه می باشد کسانی که کار سیاسی را تبلیغی برای دوره دهم مجلس در حال سوء استفاده از موقعیت شغلی شان هستند را اصلاح کنید و با آن برادران اخطار می کنم مردم را با بهره برداری از امکاناتی که در اختیار دارید و برای منافع شخصی نیز می باشد سرگردان نکنید و اگر راست می گویید خدمات زیربنایی به مردم آبادان و خرمشهر دهید و خللی در روند کاری ادارات در شهرستان های آباده و خرمشهر را به وجود نیاورید و در رابطه با قراردادهایی که در منطقه آزاد صورت می گیرد خرید زمین های مورد نظر توسط بعضی از افراد مشکوک و منصوب به مسئولان آبادان و خرمشهر نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

این مسئولیت با بازرسی کل کشور می باشد و لزوم عنایت این سازمان توانمند در این خصوص الزامی است منطقه آزاد گرانی مسکن و اجاره آن و بی کاری و عدم جذب سرمایه گذار را با خود آورده است که این امر گاهی به علت کارهای سیاسی از سوی افراد مسئول است.

حذف بخش های اروند کنار و مرکزی آبادان، نفاق را در شهرستان به وجود می آورد و مردم را نگران و ناراحت کرده و باعثافزودن مشکلاتی شده است لذا افزایش این دو منطقه از واجبات می باشد.

در خصوص راه و شهرسازی نیز تذکراتی دارم به نظر می رسید با مدیریت آقای مهندس آخوندی اتوبان آبادان به اروندکنار هر چه سریعتر ادامه و پایان یابد اما متأسفانه این مهم عملیاتی نشد بلکه با توجه به اینکه دریاها را پر کرده، رودخانه ها را کور کرده و کوه ها را شکافته اما از ۴۰ کیلومتری راه را نمی توانند یا در حقیقت نمی خواهند تمام کنند.

اتوبان آبادان به اروند کنار که محل تردد عزیزان راهیان نور به منطقه عملیات والفجر ۸ می باشد تصادفات و مرگ و میر وجود دارد و توجه خاصی را می طلبد اما علت بی تفاوتی نسبت به این مردم شریف را نمی دانم و امیدوارم مورد رسیدگی قرار گیرد.

وضعیت کشاورزی در آبادان و خرمشهر بسیار نگران کننده است آقای وزیر جهاد کشاورزی توجه به وضعیت نابسامان کشاورزی در این دو شهر را داشته باشید و نگذارید بیش از این وضعیت کشاورزان در این دو استان وخیم تر شود.

در پایان از همه همکاران و نمایندگان خوزستان که به استان خدمت می کنند تشکر می کنم و از تیم فوتبال ایران نیز تشکر می کنم و امیدوارم د رمسابقات بعدی بهتر از این ظاهر شوند هر چند خوشبختانه شب گذشته نیز به خوبی عمل کردند و همچنین از مدیریت استان و شهرستان آباده تشکر می کنم و خواهان این هستم که هر کس بخواهد برای آینده کار تبلیغاتی کند نباید از اموال دولت استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز