خبرگزاری کار ایران

بنی‌هاشمی در نطق میان دستور:

وحدت رمز پیروزی مسلمانان است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۹۴۸

اگر ما بخواهیم ازدست‌آوردهای هسته‌ای و توانمندی‌های درونی و ظرفیت‌های نیروی انسانی خوب استفاده کنیم نیازمند مدیریت جهادی هستیم / هیچگاه نمی‌توان اقتصادی را مقاومتی نامید که از ظرفیت‌های نیروی انسانی و انگیزه‌های خودباوری بدور باشد / آمریکا صحنه‌گردان جنگ و خونریزی‌های منطقه است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مسلمانان با حفظ وحدت و همدلی می‌توانند بر توطئه‌های وهابیت که ساخته مکاران انگلیسی است پیروز شوند.

به گزارش ایلنا، سید هاشم بنی‌هاشمی در جلسه علنی امروز چهارشنبه در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه اراده خداوند بر این است که امروز مستضعفان وارثان و پیشوایان روی زمین گردند، گفت: امروز جهان در التهاب داشتن منجی برای رهایی از ظلم و ستم‌هایی است که توسط قدرت‌ها و اشخاص شیطانی به آن تحمیل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز جنگ و خونریزی و ستم‌ها در لباس نفاق ظاهر شده و طلبه و خانواده‌اش را در عراق سر می‌برند و در لباس دفاع از اسلام عزیز ستم‌ها روا می‌دارند، همچنین وهابیت که ساخته مکاران انگلیسی است هم اکنون در آتش‌افروزی، فتوای کشتار وغارت مسلمانان را می‌دهند و آمریکا نیز در پشت این صحنه‌ها نقش آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در عراق، سوریه و فلسطین آتش افروزی می‌کنند، افزود: ایران اسلامی که مسیر تعالی خود را با ظهور انقلاب اسلامی طی می‌نماید موجب امید در منطقه و جهان شده است و ما در این راستا به وحدت و همدلی نیازمندیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که امام(ره) رمز پیروزی ما را در وحدت و همدلی می‌دانستند امروز نیز ولی امر مسلمین جهان همان اتحاد و وحدت را گوشزد می‌نمایند ودر مقابله با دشمنان، دفاع و مقاومت را در مشی مبارزات ملت قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر ما بخواهیم ازدست‌آوردهای هسته‌ای و توانمندی‌های درونی و ظرفیت‌های نیروی انسانی خوب استفاده کنیم نیازمند مدیریت جهادی هستیم، تصریح کرد: امروز دشمنان با هربه اقتصاد و فرهنگ به جنگ با ما پرداخته‌اند و ما برای دفاع از نیازمند سلاح‌های مناسب هستیم.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه توجه به فرهنگ و عمق‌بخشیدن به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نیازمند توجه به باورهای دینی و تعالیم ارزشمند اسلام و تکیه بر نهادهای اجتماعی خانواده و توانمندی فردی است، گفت: ما باید تدبیری اتخاذ کنیم که هر یک از افراد جامعه چه پیر و چه جوان به عمق توانمندی خویش در راه پیشرفت و اعتلای کشور پی ببرند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از موضوعاتی است که همه آحاد جامعه به آن توجه دارند، افزود: توجه و تکیه بر ارزش‌ها و تعالیم اسلامی می‌تواند به ایجاد مدیریتی کمک کند تا با تکیه بر آن اقتصاد مقاومتی را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان اقتصادی را مقاومتی نامید که از ظرفیت‌های نیروی انسانی و انگیزه‌های خودباوری بدور باشد، گفت: هیچگاه نمی‌توان اقتصادی را مقاومتی نامید که از کارهای بزرگ هراس داشت و کارهای کوچک را نیز بی اعتبار دانست و برای انجام آن ها نیز نتوان از توان و نیروی انسانی به خوبی استفاده نمود.

وی با بیان اینکه هیچگاه نمی‌توان اقتصادی را مقاومتی نامید که کشاورز در تولیدات محصولات خود همیشه نگران فروش محصول وتامین هزینه خود باشد، ادامه داد: ما بایستی در استفاده از فرصت‌های فراهم شده برای شکل گیری یک اقتصاد درونزا و برون‌نگر بر توانمندی‌های نیروی انسانی، جوانان و دانشمندان بومی تکیه کنیم و همچنین از معادن، ذخایر نفتی و گازی و صنایع پالایشگاهی به بهترین نحو بهره‌برداری کنیم.

بنی‌هاشمی در بخش دیگری از نطق خود با بیان اینکه ما باید با یک تقسیم کار و مدیریتی جهادی از فرازهای پیچ و خم تاریخی پیش روی خود عبور کنیم، افزود: در پی فرمایشات رهبرمعظم انقلاب که فرمودند ما به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که اعلام شده نباید اکتفا کنیم بلکه باید قدم‌های بعدی را برداریم، هشت محور که هر یک متشکل از پنج بسته عملیاتی است را مشخص کرده‌ام.

وی گفت: این هشت محور تقسیم درآمدهای نفتی، تولید، نیروی انسانی کشاورزی، نفت – گاز و پتروشیمی، بانک – ارز، صادرات – گمرک و ساختار مدیریت هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی نطق خود با بیان اینکه مباحثزیارت و موقعیت کلانشهر مشهد بر کسی پوشیده نیست، گفت: البته ما معتقدیم که این شهر باید بتواندخدمات خوبی به زائران و مجاوران حرم رضوی ارائه دهد که این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های شهری از قبیل آب‌و فاضلاب، پل‌های ارتباطی، مترو، قطار شهری، امکانات خرید، بازار قطار سریع‌السیر به تمام نقاط کشور به ویژه تهران و گرگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز