خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۲۹

جلالی با تاکید براینکه اکثریت بدنه کارشناسی کشور در دولت جمع شده است، یادآور شد: بهترین محل برای آنکه از ظرفیت آن در امر قانونگذاری استفاده کنیم دولت است اما متاسفانه در دولت متولی امر قانون نویسی مشخص نیست.

ئیس مرکز پژوهش های مجلس امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین این مرکز و سازمان تامین اجتماعی را سرآغاز تعاملی مشترک دانست و گفت: امروز تصمیمات باید به سمتی برود که دارای پیوست پژوهشی و علمی باشد.

به گزارش ایلنا، تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سازمان تامین اجتماعی امروز(سه‌شنبه ۱۰ تیرماه) با حضور کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به امضای دوطرف رسید.

کاظم جلالی در این نشست با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات، گفت: امضای تفاهم‌نامه مشترک بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تامین اجتماعی سرآغاز همکاری و تعامل مشترک خواهد بود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: امروز تصمیمات باید به سمتی برود که دارای پیوست پژوهشی و علمی باشد.

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: برخی از این مشکلات به ایران تحمیل شد چون ایران اسلامی با انقلاب شکوهمند خود تصمیم داشت تا وابستگی‌ها به غرب را قطع کند اما بخش دیگری از مشکلات به تصمیم‌گیری‌ها مربوط می‌شود که باید درباره آنها آسیب‌شناسی جدی صورت گیرد.

جلالی با اشاره به فعالیت دو دهه‌ای مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در حوزه تقنین و قانونگذاری اقدام مبارکی بود که مجلس شورای اسلامی با تاسیس مرکز پژوهش‌ها به آن مبادرت ورزید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت: در مرکز پژوهش‌های مجلس به دنبال آن هستیم تا با نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور به صورت سیستماتیک همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: واضع قانون اساسی ابتکار عمل در قانون نویسی را برعهده دولت گذاشته که بر همین اساس محدودیت‌هایی چون اصل ۷۵ قانون اساسی برای مجلس در بحثنگارش قانون قائل شده است.

جلالی با تاکید براینکه اکثریت بدنه کارشناسی کشور در دولت جمع شده است، یادآور شد: بهترین محل برای آنکه از ظرفیت آن در امر قانونگذاری استفاده کنیم دولت است اما متاسفانه در دولت متولی امر قانون نویسی مشخص نیست.

وی با تاکید براینکه متولی امر قانون نویسی و نگارش آن در دولت باید مشخص شود، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت دولت در امر قانونگذاری استفاده شود که اگر این اتفاق رخ دهد مجلس و امر قانونگذاری کارآمدتر خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس همواره این آمادگی را اعلام کرده که حتی در تهیه و تدوین لوایح می‌تواند حلقه اتصال دولت و مجلس باشد.

وی با اشاره به برخی قوانین بازدارنده که در طول ۱۰۷ سال قانونگذاری مصوب شده است، افزود: درباره احصای قوانین بازدارنده دولت باید به مجلس کمک کند چراکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجلس باید برای امور دولت به ویژه در تولید داخلی به خوبی ریل‌گذاری کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تامین اجتماعی با توجه به وظایف این سازمان در سه حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی، باعثخواهد شد تا قوانین بازدارنده در این‌باره احصا شده تا کار عملیاتی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

سید تقی نوربخش در این نشست با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: متعاقب جلسه‌ای که در مرکز پژوهش‌های مجلس به بیان مشکلات مربوط به سازمان تامین اجتماعی پرداخته شد کارکارشناسی بین این سازمان و مرکز پژوهش‌های مجلس صورت گرفت که نتیجه آن به تنظیم تفاهم‌نامه همکاری مشترک منتهی شد.

وی افزود: توسعه هیچ سازمانی بدون اتکا به امر پژوهش‌ امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: با توجه به وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی در سه بخش درمان، بیمه و اقتصاد، تمامی تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید در حیطه پژوهش‌های مورد نیاز سازمان صورت گیرد.

وی با اشاره به گردش مالی ۴۶ هزار میلیارد تومانی سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری گفت: تأمین‌اجتماعی مبلغی معادل یک‌چهارم بودجه کل کشور را وصول و هزینه می‌کند، بنابراین اهمیت و حساسیت بسیار زیادی در جامعه دارد.

نوربخش یادآور شد: تعامل مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تامین اجتماعی دستاوردهای خوبی برای دوطرف، مردم و کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: همکاری‌های بین مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تامین اجتماعی در عرصه کارشناسی و امر پژوهش به مجلس و قانونگذار در امر قانونگذاری و به سازمان تامین اجتماعی در امر برنامه‌ریزی کمک خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تاکید کرد: امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان تامین اجتاعی و مرکز پژوهش‌های مجلس ارتقا سطح همکاری‌های دوجانبه در امر کارشناسی و پژوهشی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان تامین اجتماعی از سوی جلالی و نوربخش امضا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز