خبرگزاری کار ایران

شریعتی در نطق میان‌دستور:

خوزستان منتظر تدبیر دولت در جهت رفع بیکاری در این منطقه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۷۸

بسیاری از روستاها در شهرستان‌های استان خوزستان هنوز فاقد گاز هستند که مسئولان باید در جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در استان خوزستان آنها را به ورطه نابودی کشانده است، گفت: خوزستان منتظر تدبیر دولت در جهت رفع بیکاری در این منطقه است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر شریعتی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود گفت: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند که «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» و از سوی دیگر فرمودند که «مردم خوزستان سعادت را برای خودشان و شرافت را برای وطن‌شان به وجود آوردند». همچنین امام راحل بارها تاکید داشتند که خوزستان شرافت ملت را بیمه کرد و مصیبت‌ها برای همه ملت و سرافرازی هم برای همه است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما چه زود فرمایشات امام(ره) را به فراموشی سپردیم و تنها مصیبت‌ها برپیشانی خوزستان باقی ماند. متاسفانه در حال حاضر مردم این استان از آب آشامیدنی محروم هستند و وزارت نیرو باید در این زمینه پاسخگو باشد، چرا که ما خواهان توسعه متوازن همه استان‌ها هستیم، اما در استان خوزستان کمبود آب آشامیدنی و بیکاری به طور جدی وجود دارد، لذا اعلام می‌کنم که کارون و کرخه خط قرمز مردم خوزستان است.

وی خطاب به وزیر نیرو، گفت: بهتر است دست از مخفی‌کاری برداشته و صادقانه بگویید که انتقال آب شرب به میزان ۶ میلیارد مترمکعب به دیگر نقاط ایران برای آب شرب یا تامین آب کشاورزی از کرخه و کارون تامین می‌شود، در حالی که مردمی که در کنار این رودخانه زندگی می‌کنند نمی‌توانند از نعمت آب سالم برخوردار باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: وزارت نیرو باید به حل مشکلات این استان ملی نگاه کند نه اینکه مقطعی از کنار آن عبور کند، باید گفت که تاریخ عادل‌ترین و سخت‌گیرترین بازی می‌باشد و در مورد وزیر نیرو به طور حتم قضاوت خواهد کرد. از سوی دیگر عدم تامین آب آشامیدنی در برخی شهرستان‌های استان خوزستان تهدیدی جدی برای سلامت مردم این منطقه است.

شریعتی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این منطقه درخواست اشتغال داشته‌اند و ۹۰ درصد مکاتبات مردم با دفاتر اینجانب در حوزه انتخابیه درخصوص اشتغال می‌باشد و متاسفانه بیکاری جوانان آنها را به ورطه نابودی کشانده، ولی تاکنون هیچ اقدام مثبتی در راستای حل این مشکل انجام نشده است.

وی ادامه داد: در مقابل تقاضای اشتغال جوانان جز اظهار شرمساری چه می‌توان کرد؟ جناب آقای رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید، مردم منتظر تدبیر شما هستند و باید برای حل مشکل اشتغال برنامه‌ریزی‌های بسیاری داشته باشید.

وی افزود: از وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر راه تقاضا دارم که در راه‌اندازی فرودگاه بهبهان اقدامات جدی انجام دهد چرا که این موضوع از خواسته‌های عموم این منطقه است و بخش خصوصی برای راه‌اندازی آن اعلام آمادگی نموده است. همچنین برخی جاده‌های این شهرستان به دلیل عدم رعایت برخی نکات ایمنی خطرناک بوده و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

شریعتی با تاکید بر اینکه روزانه شهرستان آغاجری ۳۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند گفت: آیا وقت آن نرسیده است که اقدام به تاسیس شرکت نفت مستقل در این شهرستان شود؟ همچنین مطابق آمارها در شهرستان بهبهان ۶۰۰ کلاس غیراستاندارد و ۶۵۰ کلاس غیرمقاوم وجود دارد و مطالبات و معوقات فرهنگیان در این منطقه هنوز به نتیجه نرسیده است که وزیر آموزش و پرورش باید تدابیر ویژه در این زمینه اتخاذ کند.

وی خطاب به رئیس سازمان میراثفرهنگی و گردشگری گفت: توجه به میراثتاریخی استان خوزستان به فراموشی سپرده شده است و این موضوع سبب شده که مشکلات بسیاری در این منطقه به وجود آید. از سوی دیگر کشاورزان صیفی‌کار به دلیل نبود برنامه‌ریزی‌های لازم دچار ضررهای بسیار شده‌اند که مشخص نیست چه کسی پاسخگوی آنها است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: بسیاری از روستاها در شهرستان‌های استان خوزستان هنوز فاقد گاز هستند که مسئولان باید در جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز