خبرگزاری کار ایران

بخشایش اردستانی در نطق میان دستور؛

در بحثاستیضاح‌ها به نام مصالح ملی مسایل فردی مدنظر قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۲۷

ایران نیازی به خانه احزاب ندارد / خانه احزاب بیشتر در کشورهای شرقی با سابقه استبدادی شکل گرفته است؛ کشورهای جهان از لحاظ جغرافیایی حزبی به دو مقوله تقسیم می شوند کشورهایی که از لحاظ قدرت قوی هستند ولی از لحاظ دولت و جامعه مدنی ضعیف هستند؛ قدرت در چنین جوامعی از سلسله مراتب عمودی پیروی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشکیل خانه احزاب در ایران اشاره کرد و گفت: ابتدا با طرح سوالی می‌گویم خانه احزاب در ایران مورد نیاز است یا نه؟ من در جواب این سوال می‌گویم حزب نیاز است اما خانه احزاب نه.

به گزارش ایلنا، احمد بخشایش اردستانی در نشست علنی امروز سه‌شنبه در نطق میان دستور، افزود: قبل از انکه بخواهم نطق خود را بیان کنم باید نکته‌ای را به هیات رئیسه مجلس متذکر شوم؛ در بحثاستیضاح‌ها به نام مصالح ملی مسایل فردی مدنظر قرار گرفته و در این میان کم‌کاری و اغماض می‌شود و جایگاه مجلس از رای امور بودن درحال تنزل است درحالی که مجلس باید التزام به قانون داشته باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من مفتخر به فعالیت به عنوان نماینده ناظر در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستم لذا امروز می‌خواهم درباره خانه احزاب به ایراد سخنانی بپردازم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: ابتدا با طرح سوالی می‌گویم خانه احزاب در ایران مورد نیاز است یا نه؟ من در جواب این سوال می‌گویم حزب نیاز است اما خانه احزاب نه که برای این استدلالم دارای دلیل هستم.

وی تاکید کرد: خانه احزاب بیشتر در کشورهای شرقی با سابقه استبدادی شکل گرفته است؛ کشورهای جهان از لحاظ جغرافیایی حزبی به دو مقوله تقسیم می شوند کشورهایی که از لحاظ قدرت قوی هستند ولی از لحاظ دولت و جامعه مدنی ضعیف هستند؛ قدرت در چنین جوامعی از سلسله مراتب عمودی پیروی می کند.

اردستانی یادآور شد: نفوذ دولت‌ها در چنین جوامعی بر روی احزاب، رسانه‌ها و روزنامه‌ها کنترل‌گونه است و احزاب در چنین کشورهایی چون شوروی سابق به صورت ابزاری در جهت تحکیم پایه‌های حاکمیت عمل می کند و برای متحد نمودن و منسجم ساختن احزاب در کشورهای مستبدی نیاز به خانه احزاب امر اجتناب‌ناپذیری به نظر می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز