خبرگزاری کار ایران

موافقان طرح کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان:

کاهش ساعات کار در ماه رمضان یک اصل اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۱۳۵

در صورت تصویب این طرح فرصتی برای بازسازی معنوی کارمندان دولت فراهم می شود تا در این ساعات طولانی روز که گرما طاقت فرسایی دارد بتواند از معنویت ماه رمضان بهره مند شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فن آوری مجلس با یادآوری اینکه کاهش ساعات کاری کارمندان در ماه رمضان سالهای پیش انجام می‌گرفته است وبه آن انتقاداتی داشتیم تصریح کرد: امسال این فرصت فراهم شده است تا این رویه را قانونی کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت الحاق یک تبصره به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان در موافقت با این دو فوریت گفت: درست است که یک دوم ماه رمضان سپری شده اما شبهای احیا را در پیش داریم.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا ما که به دنبال ایجاد یک جامعه فاضل هستیم نباید برای بهره گیری مردم از معنویات ماه پرفیض رمضان برنامه ریزی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فن آوری مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کاهش ساعات کاری کارمندان در ماه رمضان سالهای پیش انجام می‌گرفته است وبه آن انتقاداتی داشتیم که این اقدام قانونی نیست تصریح کرد: امسال این فرصت فراهم شده است تا این رویه را قانونی کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: با توجه به اینکه شب‌های ماه مبارک رمضان کوتاه است و از اذان مغرب و اذان صبح ۷ ساعت بیشتر فاصله نیست گفت: مردم چگونه می‌توانند در این فرصت کوتاه عبادت کنند و از معنویات این ماه استفاده ببرند.

سلیمی با بیان اینکه مخالفان کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان در مورد جزئیات آن بحثدارند ادامه داد: این اختیار را به دولت واگذار می‌کنیم تا در این مورد یا با دورکاری و یا اینکه در فرجه های دیگر زمان کاری کسر شده جبران شود.

روح الله حسینیان نماینده موافق دیگر دو فوریت الحاق یک تبصره به ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص کاهش ساعت کاری کارکنان دولت در ماه رمضان با یادآوری اینکه سفارش معصومین(ع) این است که در ماه رمضان نسبت به زیردستان تسهیلاتی فراهم شود گفت: کاهش ساعات کار در ماه رمضان یک اصل اسلامی است.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس در مورد مسئله مالکیت دولت ادامه داد: طبق فتوای علما دولت در حکم مالک، صاحب کار و کارفرما می‌تواند ساعت کاری در ماه رمضان را کاهش دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری اینکه ماه رمضان ماه برقراری ارتباط با خدا و توبه است تصریح کرد: کارگر و کارمندی که باید ۸ ساعت کار کند و ساعاتی را ترافیک به سر برد و با تنی خسته به منزل برگردد چطور می‌تواند این ارتباط را برقرار کند.

حسینیان تصریح کرد: در صورت تصویب این طرح فرصتی برای بازسازی معنوی کارمندان دولت فراهم می شود تا در این ساعات طولانی روز که گرما طاقت فرسایی دارد بتواند از معنویت ماه رمضان بهره مند شود.

عضو کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت هم با کاهش ساعت کاری کارمندان در ماه رمضان اعلام موافقت کرده است و در نظر داشتند لایحه ای ارائه کنند اما نتواسته اند با فوریت مجلس این لایحه را ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز