خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مخالف طرح نحوه تشکیل و فعالیت احزاب گروه‌های سیاسی:

به محدود کردن احزاب مبادرت نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۵۸۴

در طرح ارائه شده شاهد دخالت نهاد قدرت در تاسیس احزاب خواهیم بود در حالیکه قانون احزاب باید مصداق حق حاکمیت بر سرنوشت خود که خداوند اعطا کرده باشد.

نمایندگان مخالف طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی با یادآوری اشکالات این طرح بر ارجاع طرح مذکور به کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، سید سعید حیدری طیب در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۱۸ تیر) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات نمایندگان مخالف طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی با اسناد به اصل ۲۶ قانون اساسی گفت: قانون فعالیت احزاب، ‌جمعیت ها و انجمن های صنفی را آزاد ساخته و با صراحت اعلام کرده هیچ کس را نمی‌توان به شرکت و یا شرکت نکردن در یک حزب مجبور ساخت در حالیکه در طرح ارائه شده این هدف اصلی نقض شده و نقض قرض صورت گرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۵ طرح مذکور ادامه داد: این ماده افراد و اشخاصی را از عضویت در احزاب و یا تاسیس حزب محروم می‌کند که این موضوع مورد تائید افکار عمومی نیست و در مجامع بین المللی پذیرفته نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با یادآوری اینکه در طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی کمکی توسط دولت به احزاب دیده نشده است تاکید کرد: لازم است دولت کمک هایی را در قالب یارانه برای فعالیت بهتر احزاب به آنها پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با استناد به ماده یک فصل اول طرح مذکور گفت: در تعریف ارائه شده از حزب در این ماده فقط به اشخاص حقیقی اشاره شده است در حالیکه که اشخاص حقیقی بسیاری داریم که در احزاب فعالیت می‌کنند بنابراین لازم است طرح برای اصلاح به کمیسیون شوراها و امور داخلی ارجاع داده شود.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با کلیات طرح نحوه تشکیل وفعالیت احزاب گروه های سیاسی با یادآوری اینکه احزاب در ساختار مردم سالاری دنیا بخشی از حاکمیت اند گفت: در ایران هم باید این نقش به احزاب اعطا شود و ما نمایندگان حق نداریم با وضع قانون آزادی های مشروع و قانونی احزاب را سلب کنیم.

کمال الدین پیرموذن تاکید کرد: جایگاه واقعی احزاب ترسیم شود تا احزاب بتوانند در تصمیم گیری های کلان کشور و به ویژه قدرت حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه ما رکود دار تعداد احزاب بی خاصیت در دنیا هستیم تصریح کرد: در طرح ارائه شده شاهد دخالت نهاد قدرت در تاسیس احزاب خواهیم بود در حالیکه قانون احزاب باید مصداق حق حاکمیت بر سرنوشت خود که خداوند اعطا کرده باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: به محدود کردن احزاب مبادرت نکنید و قانون احزاب را مطابق با قانون نه این طرح ابتر و مخالف حقوق شهروندی ارائه کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز