خبرگزاری کار ایران

در اخطار قانون اساسی صورت گرفت‎

انتقاد رسایی از عدم وصول سوالش از وزیر راه

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۳۵

هیات رئیسه سوال در مورد مسکن مهر از وزیر راه را اعلام وصول کند / باهنر: تکرار یک سوال موجب تضییع حق نمایندگان می‌شود

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در انتقاد نسبت به اعلام وصول نشدن سوال خود از وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد: هیات رئیسه حق بررسی این موضوع را ندارد و باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، حمید رسایی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین‌نامه‌ای با استناد به مواد ۲۰۹ و ۲۱۱ و اصل ۸۸ و ۸۵ قانون اساسی گفت: آقای باهنر آیا در جایی از مواد آئین نامه یا اصول قانون اساسی برای هیات رئیسه شانی در نظر گرفته شده تا تشخیص دهد سوال یک نماینده وارد است یا خیر.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که در قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس آمده است آن است که هر نماینده حق دارد از وزرای مربوطه سوال بپرسد و این سوال در کمیسیون مطرح می شود و اگر بعد از توضیحات وزیر مربوطه نمایندگان از سوال قانع نشدند کمیسیون تنها حق دارد سوال را ملی یا منطقه ای اعلام کند و سپس آنرا به هیات رئیسه ارسال کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با یادآوری مصاحبه سخنگوی هیات رئیسه در مورد سوال وی از وزیر نیرو گفت: در این مصاحبه اعلام شده که در جلسه هیات رئیسه بحثسوال رسایی از وزیر راه و شهرسازی درباره مشخص شدن وضعیت مسکن مهر مورد بررسی قرار گرفت اما با توجه به اینکه از آخرین باری که به این سوال پاسخ داده شده و مدت زیادی نگذاشته است و با توجه به تشابه این سوال با سوال آقای حاجی دلیگانی رسیدگی این سوال به جلسه دیگری موکول شد.

وی یادآور شد: در کجای قانون اساسی و آئین نامه داخلی مجلس به هیات رئیسه حق رسیدگی به سوال نمایندگان را داده است؛ حدود دو ماه قبل آقای حاجی دلیگانی از وزیر راه و شهرسازی در مورد مسکن مهر سوال کرد که در جلسه به رای گذاشته نشد من امروز از وی سوال کردم آیا وزیر به آن وعده داده شده عمل کرد که وی گفت: من نسبت به عمل نشدن به وعده ها اعتراض دارم.

رسایی تاکید کرد: این بدعت از کجا آمده که هم جلوی استیضاح گرفته می شود و هم جلوی سوال ها؛ یک سوال من اعلام وصول شده اما با گذشت سه هفته هنوز به آن رسیدگی نشده و به من اعلام می کنم که ابتدا باید با یک نائب رئیس صحبت کنید که من نیز این کار را انجام دادم اما این را بدانید که اگر حتی نماینده باز نسبت به طرح این سوال اعتراض داشت باید به آن رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: متاسفانه اکنون سوال در مورد وضعیت مسکن مهر از سوی هیات رئیسه اعلام وصول نمی‌شود بدون شک همه نمایندگان در بحثمسکن مهر درگیر هستند و حتی من به وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام کردم که شما می‌توانید پروژه مسکن مهر را رها کنید اما نسبت به پول هایی که مردم تاکنون پرداخت کرده اند مسئول هستید و باید ابتدا طرح های گذشته به اتمام رسد و سپس در مورد طرح های بعدی مسکن مهر تصمیم گیری شود.

وی گفت: شما در دولت قبل به اقای احمدی نژاد می‌گفتید که چرا به قانون عمل نمی‌کنید و البته این موضوع به حق نیز بود.

نماینده مردم تهران، ری، ‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم تاکید کرد: هیات رئیسه باید به قانون عمل کند اگر نظرتان برخلاف آئین نامه است باید آئین نامه را عوض کنید و بگویید ابتدا نمایندگان باید هیات رئیسه را برای سوال قانع کنند و سپس در دستور کار قرار گیرد.

باهنرکه ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار و تذکر رسایی گفت: عین سوال مدت کوتاهی قبل از یک وزیر سوال شده است که وزیر مربوطه آنرا پاسخ داده است؛ ممکن است این سوال را ۵۰ نفر از نمایندگان داشته باشند که ایرادی بر آن وارد نیست لذا ۵۰ نفر از این نمایندگان می‌توانند سوال را مطرح کرده و زیر آنرا امضا کنند تا سوال مربوطه به طور مشترک مطرح شود.

وی گفت: اگر یک سوال را با یک مفهوم تکرار کنیم حق دیگر نمایندگان از بین می‌رود. روز گذشته نیز در هیات رئیسه این سوال مطرح شد و ما تلاش می‌کنیم تا در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز