خبرگزاری کار ایران

نعمتی در جمع خبرنگاران:

توضیحات ظریف در خصوص مذاکرات قانع کننده بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۷۱

۱ + ۵ بیشتر بر این اعتقاد بود که در ظرف همان ۶ ماه اول بتوانند تمام کنند و در هفته آخر هم بنا برگفته‌های دکتر ظریف فشار فراوانی آوردند که مذاکرات را تمام کنیم اما باتوجه به موارد اختلافی که مقام معظم رهبری نیز یکی از آن موارد را مطرح کردند درخصوص تولید ۱۹۰ هزار سو بود که در واقع همان بحثغنی‌سازی را تحت الشعاع خود قرار داده است.

سخنگوی هیات رییسه توضیحات وزیرامورخارجه در جلسه علنی امروز مجلس را قانع‌کننده دانست و گفت: جلسات بین مجلس و دولت مخصوصا با تیم مذاکره کننده همواره ادامه داشته ولی فعلا در مورد این موضوع ما فکر می‌کنیم که این جلسه کافی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز نعمتی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه غیر علنی نمایندگان مجلس با وزیر امور خارجه که صبح امروز در مجلس برگزار شد، گفت: با توجه به بحثمذاکرات هسته‌ای که در ژنو داشتیم و در واقع مذاکرات طولانی مدت شد، هیات رئیسه مجلس تصمیم گرفت که آقای ظریف را دعوت کند تا درخصوص مسائلی در رابطه با مذاکرات گزارشی ارائه دهند و اختلاف‌نظرها را تشریح کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در خصوص سرفصل‌های مطرح شده افزود: در این جلسه بیشتر در رابطه با مسائل اختلافی و زمان مذاکره بحثشد. ۱ + ۵ بیشتر بر این اعتقاد بود که در ظرف همان ۶ ماه اول بتوانند تمام کنند و در هفته آخر هم بنا برگفته‌های دکتر ظریف فشار فراوانی آوردند که مذاکرات را تمام کنیم اما باتوجه به موارد اختلافی که مقام معظم رهبری نیز یکی از آن موارد را مطرح کردند درخصوص تولید ۱۹۰ هزار سو بود که در واقع همان بحثغنی‌سازی را تحت الشعاع خود قرار داده است. طرح مذاکرات پیشنهاد شد و عمده اختلافاتی که وجود دارد بر سر تعداد ظرفیت‌ها و تعداد غنی‌سازی‌های ما است.

نماینده مردم اسد‌آباد تصریح کرد: به عقیده من باتوجه به توضیحاتی که دکتر ظریف در مجلس ارائه کردند چنین استنباط می‌شود که گروه۱ + ۵ پذیرفته‌اند که خواسته‌های به حق ملت ایران را در نظر بگیرند و البته این موضوع ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان سوالی مطرح کردند یا خیر؟ گفت: نمایندگان سوالی مطرح نکردند بلکه آقای ظریف به طور کلی گزارشی را در مجلس ارائه کردند که در آن گزارش موارد مذاکره را به طور دقیق توضیح دادند و من فکر می‌کنم که توضیحات ایشان قانع کننده بود.

نعمتی درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا این جلسات ادامه خواهد داشت یا خیر گفت: جلسات بین مجلس و دولت مخصوصا با تیم مذاکره کننده همواره ادامه داشته ولی فعلا در مورد این موضوع ما فکر می‌کنیم که این جلسه کافی باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است که مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری خاصی کند، خاطر نشان کرد: بحثپروتکل الحاقی و غنی‌سازی طبیعتا باید تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و هر جا که نیاز باشد مجلس شورای اسلامی وارد مذاکرات خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس حتما از پتانسیل خود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای استفاده خواهد کرد، افزود: با توجه به بیاناتی که مقام معظم رهبری فرمودند و همچنین با تلاش انصافا سازنده تیم مذاکره کننده فکر می‌کنیم لازم نباشد که درحال حاضر مجلس تصمیم خاصی اتخاذ کند اما هر جا که لازم باشد قطعا مجلس ورود پیدا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز