خبرگزاری کار ایران

قاضی پور در نطق میان دستور:

فراکسیون کارگری با هرگونه ادغام منابع صندوق تأمین اجتماعی و بیمه سلامت مخالف است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۴۸

دریاچه قشنگ با این وزیر خشک شد، آقای روحانی سرت را بالا بگیر، نجات و احیای دریاچه ارومیه چرا در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل یافته برای این هفتاد برگ کاغذ ۶۰ میلیارد تومان پول برداشتند، از خدا بترسید و هزینه انتخابات آتی خود را با مرگ دریاچه ارومیه نپردازد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: شورای عالی کار که می بایست پناهگاه کارگران باشد و به اجرای قوانین به نفع کارگران بپردازد اما در اقدامی حیرت برانگیز اقدام به حذف حق بیمه بن کارگران کرده است.

به گزارش ایلنا، نادر قاضی پور در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: اسلام، ایمان، اخلاص، اعتقاد، اجتهاد، با الف است، استقلال و آزادی با الف است، ایران، آذربایجان و ارومیه با الف است، امنیت، آرامش، اتحاد و به قول رئیس جمهور اعتدال با الف است، اقتصاد، اعتبار و اختصاص با الف است اما ارومیه مظلوم از استان آذربایجان غریب از سه کلمه آخر از سوی دولتمردان محروم شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به ریاست جمهوری گفت: دریاچه بیمار ارومیه را دریابید، مردگان مرده اند اما بیمار را می توان معالجه کرد.

وی در ادامه درخواست پخش قسمتی از نطق مخالفتش نسبت به وزیر نیرو در جلسه رأی اعتماد به کابینه را به نمایش درآورد که گفته بود: «آقای چیت چیان هفتاد درصد دریاچه ارومیه خشک شده و هر ساله ۱۰ متر مکعب سهم دریاچه از رودخانه زرینه رود به حوزه شما می رود، آیا می دانید ۴۸ درصد دریاچه ارومیه از رودخانه زرینه رود تأمین می شود با این حال کانالی برای انتقال ۱۷ کیلومتر آب به حوزه خود احداثکردید، یعنی ۲۷ متر مکعب در سال، با این تفاسیر با روی کار آمدن حضرتعالی این ۳۰ درصد کی خشک می شود».

وی افزود: اکنون شاهدیم همان ۳۰ درصد هم خشک شده است، از طرفی شاهدیم همه نمایندگان مردم ایران از شمال، شرق، غرب و جنوب به دنبال تأمین آب شرب، آب روستایی و آب شهری هستند لذا آقای لاریجانی استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کنید، از خدا بترسید و به داد مردم مستمند برسید.

قاضی پور در ادامه گفت: دریاچه قشنگ با این وزیر خشک شد، آقای روحانی سرت را بالا بگیر، نجات و احیای دریاچه ارومیه چرا در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل یافته برای این هفتاد برگ کاغذ ۶۰ میلیارد تومان پول برداشتند، از خدا بترسید و هزینه انتخابات آتی خود را با مرگ دریاچه ارومیه نپردازد.

وی در ادامه به حق و حقوق کارگران اشاره و عنوان کرد: شورای عالی کار که می بایست پناهگاه کارگران باشد و به اجرای قوانین به نفع کارگران بپردازد اما در اقدامی حیرت برانگیز اقدام به حذف حق بیمه بن کارگران نموده که مبلغی بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان ضرر وارد کرده است، این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی به بهانه نداشتن بودجه از اجرای قانون نظام همسازی خودداری می کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تضییع حقوق کارگران و بیمه سلامت، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس اعلام می کنم ما با هر گونه ادغام منابع صندوق تأمین اجتماعی و بیمه سلامت مخالفیم البته با سیاست گذاری و متمرکز شدن مخالفی نداریم ضمن اینکه آقای دکتر قاضی زاده چشم طمع خود را از بیمارستان ها و درمانگاه های تأمین اجتماعی بردارید وگرنه شما را به حیدر کرار می سپاریم.

قاضی پور ادامه داد: موضوع بعدی وضعیت کارگران قرارداری و منطق بی رحمانه ای است که در بین شرکت های پیمانکاری نسبت به این طبقه روا داشته شده و ذهن انسان را به قرون وسطی بر می گرداند لذا مجلس محترم در جهت نظام مند کردن قراردادها گام بردارد.

وی افزود: موضوع آخر موضوع بیمه کارگران است که با سهم بندی که در قانون داریم امیدواریم حقوق کارگران ساختمانی اجرا شده و همه کارگران ساختمانی صاحب بیمه شوند همچنین حقوق بازنشستگان بیمه هرسال با دو ماه تأخیر پرداخت می شود.

قاضی پوردر ادامه خطاب به ریاست جمهوری گفت: چرا قیمت لبنیات زیاد شده که مردم کم مصرف کنند در حالی که کودکان اگر شیر کم مصرف کنند پوسیدگی استخوان پیدا می کنند مگر غیر از این است که باید نسل آینده قوی تر باشد تا از اسلام، مملکت، نظام و رهبری دفاع کند، آیا وقت آن نرسیده که شیر رایگان در مدارس ابتدایی و راهنمایی به صورت اجباری و روزانه توزیع شود.

وی ادامه داد: چرا قیمت خودرو را افزایش دادید در حالی که قیمت قبلی را می توان تا ۳۰ درصد کاهش داد و مدارک مستند آن در کمیسیون صنایع ومعادن وجود دارد همچنین آقای روحانی، پول خرید گندم کشاورزان را اختصاص دهید و به داد دامداران و مرغداران داخلی برسید و اجازه واردات ندهید و اگر پول واردات را در سرمایه در گردش این تولیدکنندگان قرار دهید تا مایحتاج داخللی را تولید کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: خسارت سرمازدگی اولین روز از عید نوروز کشاورزان پرداخت نشده است این کشاورزان تک محصولی به علت سرمازدگی آن دوره با سختی معیشت خود را می گذارنند.

وی همچنین خطاب به دکتر اخوندی گفت: راه آهن ما قرار بود سال ۸۸ افتتاح شود همچنین جاده های منتهی به مرکز استان اصلا کنارگذر ندارد و تبدیل به قتلگاه شده است.

قاضی پور در پایان نیز خطاب به جانباز، معاون وزیر نیرو گفت: آب شرب بخشی از ارومیه، مدتی قطع شده و برخی محله های بزرگ این شهر در منطقه کوهنورد فاضلاب ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز