خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پیامی خطاب به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان جهان اسلام:

بزرگترین مسئله جهان اسلام اشغال فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۳۴

در این شرایط وظیفه شما دانشجویان مسلمان است که با شناخت نظام سلطه با تمام ابعاد و لایه‌هایش و تجزیه و تحلیل اهداف و راهبردهای آن، همه ظرفیت‌های خودتان را برای رویارویی با آن به کار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی در پیامی خطاب به مجمع سالانه انجمن‌های اسلامی جهان اسلام اعلام کرد: بزرگترین مسئله جهان اسلام اشغال فلسطین است.

به گزارش ایلنا، متن کامل پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

پیش از هر سخن لازم می‌دانم موفقیت نشست ارزشمند شما و دانشجویان مسلمان را از خداوند متعال مسئلت کنم.

بدون تردید شما دانشجویان حلقه بسیار نیرومندی در پیوند میان نسل‌های مسلمان و هدایت جهان اسلام هستید و امت اسلامی با دستان پر توان شما که به زودی اداره امور جوامع اسلامی را به عهده خواهید گرفت آینده‌ای امیدبخش پیش رو خواهد داشت.

پرواضح است که دوران دانشجویی فرصت بسیار ارزشمندی در شناخت آلام و مشکلات مسلمانان در جوامع مختلف و چاره‌جویی برای آنهاست و در این راستا گردهمایی امروز شما نیز فرصت مغتنمی است برای شناخت مشکلات جوامع اسلامی و تبادل آرا و تجربیات پیرامون حل این مشکلات.

شما خود بهتر می دانید که بزرگترین مسئله جهان اسلام مسئله اشغال فلسطین است، امروز همگان شاهد هستند که رژیم صهیونیستی با تمام عده و عُده خود و با حمایت نظام سلطه و در سایه سکوت بیشرمانه مدعیان دروغین حقوق بشر و بی‌تفاوتی اکثر کشورهای اسلامی بیش از یک ماه است که فلسطینیان مظلوم غزه را به خاک و خون کشیده، خانه‌هایشان را بر سرشان خراب کرده و مساجد و بیمارستان‌ها و سایر تأسیسات شهری را ویران می‌کنند.

در این شرایط وظیفه شما دانشجویان مسلمان است که با شناخت نظام سلطه با تمام ابعاد و لایه‌هایش و تجزیه و تحلیل اهداف و راهبردهای آن، همه ظرفیت‌های خودتان را برای رویارویی با آن به کار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید.

همچنین در اینجا لازم است به یکی دیگر از مهمترین چالش‌های پیش روی جهان اسلام اشاره کنم، با کمال تاسف مدتی است که مسلمانان با پدیده شوم افراطی‌گری مواجه هستند، جریان‌های افراطی متأسفانه با دمیدن بر اختلاف طایفه‌ای و نژادی و پررنگ کردن گرایش‌های متعصبانه در تلاش هستند تا امت واحده اسلامی را پاره پاره کنند.

این تلاش‌ها توأمان است با برنامه‌ریزی‌های دشمنان امت اسلامی و نیروهای استکبار که قدرت خود را در گرو ضعف مسلمانان می‌بینند.

جریان‌های افراطی که متأسفانه در برخی کشورهای اسلامی خودنمایی می‌کنند، دقیقا هم راستا با نقشه‌های دشمن عمل می‌کنند، درست در زمانی که امت اسلامی نیاز مبرم به همگرایی و اتحاد برای مقابله با اقدامات فاجعه بار دشمن صهیونیست دارد، ناگهان با تلاش گروه‌های افراطی، وحدت خود را در خطر می‌بیند.

مقابله با دشمنان مشترک و همکاری همه جانبه میان مسلمانان در جهت تقویت روند رشد و توسعه در ابعاد مختلف آن اقتضا می‌کند که بیش از هر زمانی صیانت از وحدت مورد توجه جدی قرار گیرد.

معنای وحدت این نیست که گرایش‌های مختلف اسلامی اعم از حنفی، حنبلی، شافعی، جعفری، مالکی، اباضیه، زیدیه، اسماعیلیه و تصوف از عقاید خود منصرف شوند که این تنوع خود از موجبات رشد و بالندگی در امت اسلامی است بلکه مقصود آن است که با محوریت مهمترین چالش‌های پیش روی جهان اسلام به تعاضد و همکاری با یکدیگر بپردازند و همچون ید واحده به حل مشکلات و پیشرفت جهان اسلام خدمت کنند.

به نظر می‌رسد عظمت امت اسلامی و اهمیت وحدت آن، ضرورتا نیاز به محوری است که همه مسلمانان بتوانند با تأکید بر آن هم راستا عمل کنند.

مسجد الاقصی به عنوان اولین قبله و سومین حرم مقدس مسلمانان که اینک در چنگال اسارت صهیونیست‌ها قرار دارد، برای همه مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است و تلاش برای آزادسازی آن که جز از طریق آزادسازی فلسطین میسر نخواهد بود، می‌تواند و باید عنوان مقدس همکاری میان مسلمانان باشد.

امیدوارم نشست شما در بررسی مشکلات مهم جهان اسلام و همچنین راه‌های همگرایی و همکاری و روش دستیابی به وحدت با محوریت تلاش برای آزادسازی مسجدالاقصی و بیت‌المقدس و فلسطین موفق باشد.

بار دیگر توفیق روزافزون همه شما و ثمربخش بودن نشست ارزشمندتان را از درگاه باری تعالی مسئلت می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز