خبرگزاری کار ایران

کاشانی در نطق میان دستور مطرح کرد:

احداثبازارچه های مرزی و احیای شهرک های صنعتی راهی برای توسعه سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۹۳۸

امیدواریم مقاومت مردم غزه مجددا شکستی سهمگین به جنایتکاران صهیونیست وارد آورد زیرا وعده خداوند حق است و محقق خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که توسعه یافتگی استان سیستان و بلوچستان متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی استان و متکی بر اصول اخلاقی و استفاده ازنخبگان و شایستگان اقوام و مذاهب این سامان باشد.

به گزارش ایلنا، ناصر کاشانی در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: از دستگاه امنیتی استان جهت آزادی شمشیرباز گروگان گرفته شده تشکر می‌کنم همچنین جنایت اخیر رژیم نامشروع صهیونیستی و حامیان جنایتکارش را در نوار غزه و کشتار زنان و مردان بیگانه را محکوم می نمایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم مقاومت مردم غزه مجددا شکستی سهمگین به جنایتکاران صهیونیست وارد آورد زیرا وعده خداوند حق است و محقق خواهد شد.

وی تأکید کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هیچ ترفندی برای دشمنی با اسلام رویگردان نیستند بهترین حربه برای مقابله با این اقدامات، وحدت واقعی بین مسلمانان جهان است چرا که مسلمین مشترکات زیادی مثل خداوند، قبله، پیامبر، حج، زکات، روزه و مسائل دیگر دارند که همین مشترکات می تواند از آنها یک ملت واحد بسازد و قدرت عظیم و توانمند به وجود آورد بنابراین ملت‌های مسلمان باید از مباحثی که باعثکدورت و اختلاف می شود خودداری نمایند.

کاشانی تصریح کرد: بر ما لازم است به بزرگان و شخصیت های فرق اسلامی احترام گذاشته و از حدود منطق و استدلال خارج نشویم ضمن اینکه به یکدیگر تهمت کفر نزنیم که یکی از مشکلات کنونی جهان اسلام تندروی و افراط و برداشت های نادرست در دین است که رواج این تفکر در دین بر خلاف موازین شرعی بوده و بیشترین آسیب را به اسلام را خواهد زد.

وی همچنین به همایشی که در ماه مبارک رمضان در زاهدان برگزار شد اشاره کرد و گفت: در همایشی در زمینه تحکیم وحدت که در ماه مبارک رمضان امسال با هماهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان در زاهدان برگزار شد، جنایت گروه های تندروی تکفیری محکوم و بیانیه صادر شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: سال ۹۳ به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی که نشان از حسن انتخاب همیشگی و تشخیص جامع بینانه و مدبرانه مقام معظم رهبری می باشد نامگذاری شد لذا توجه ایشان به بحثفرهنگ به عنوان بحثزیرساخت کشور و عامل برون رفت از مسائل و مشکلات در همه حوزه ها نشان از تدبر و اشراف ایشان به تمام مسائل کشور دارد و باید دولت برنامه ای ویژه برای کشور و به ویژه توسعه استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی ادامه داد: مدیریت باید به گونه ای باشد که توسعه یافتگی استان متناسب با مقتضیات فرهنگی، جغرافایایی و تاریخی استان و متکی بر اصول اخلاقی و استفاده از نخبگان و شایستگان اقوام و مذاهب این سامان باشد همچنین استان سیستان و بلوچستان و زاهدان جزو نخستین مراکز استان است که بیشترین آمار بیکاری را دارد و باید از استخدام ویژه به علت عدم رشد زیرساخت‌ها برخوردار شود، در صورتی که برنامه ریزی عملی برای اشتغال زایی توسعه مراکز فرهنگی ورزشی و آموزشی انجام نشود آثار زیانباری بر چهره استان خواهد گذاشت.

کاشانی همچنین با ابراز تأسف از عدم استفاده از ظرفیت های موجود در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: جای تأسف است مردم استان با وجود ظرفیت های شیلات، کشاورزی، دامداری صنعت و بازرگانی باید از فقر رنج ببرند، آیا این زیبنده مردمی است که با دل و جان خود ازمرزهای کشور حفاظت میکنند و آیا این دستمزد صبوری این مردم نجیب است؟، پس احداثبازارچه‌های مرزی و احیای شهرک های صنعتی و حمایت از بخش خصوصی و تقویت منطقه آزاد صنعتی تجاری چابهار، احداثصنایع تبدیلی و وابسته به بخش کشاورزی و توجه جدی به روستا و تدوین برنامه برای صنعت توریست خواهد توانست استان را از یک استان عقب افتاده به یکی از توسعه ترین استان های کشور مبدل سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز