خبرگزاری کار ایران

لایجانی در نطق پیش از دستور:

مدیریت جهادی بر عنصر ایثارگری استوار است / شهیدان باهنر و رجایی اسوه‌های مدیریت جهادی بودند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۹۷۹

سبک زندگی شهید باهنر و شهید رجایی چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن، نشان گر اخلاص آنان در صحنه های مختلف بود. متانت و تواضع و گذشت باعثمحبوبیت آنان نزد خدا و خلق گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دولت شاخصه های سبک مدیریتی جهادی را برشمرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز مجلس با تبریک هفته دولت به رئیس جمهوری و اعضا هیات دولت گفت: شهید رجایی و شهید باهنر اسوه های مدیریت در سطح بالای جمهوری اسلامی بودند. بر ارواح مطهر آنان درود می فرستیم. این بزرگواران حکمت مدیریت را در مدرسه انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) آموختند که اخلاص و مسلکی زیستن و ایثارگری و مدیریت اخلاقی، اصول این مکتب مدیریتی است.

لاریجانی گفت: سبک زندگی شهید باهنر و شهید رجایی چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن، نشان گر اخلاص آنان در صحنه های مختلف بود. متانت و تواضع و گذشت باعثمحبوبیت آنان نزد خدا و خلق گردید.

وی افزود: رفتار آنان یادآور سخن امام صادق(ع) است که دو روز گذشته سالگرد شهادت آن ولی خدا بود. در این روایت امام صادق می فرمایند: " ما شیعیانی را دوست می داریم که عاقل، فهیم، دانشمند، فقیه و صبور و اهل مدارا و صادق وفادار باشند. صبر و صدق و مدارا در این دو بزرگوار همیشه افراد منتقد و مخالف را تحت تاثیر قرار می داد.

رئیس مجلس گفت: با همه مسئله سازی های بنی صدری با حکمت و حلم برخورد می نمودند. با همین ویژگی ها وقتی پای مسلک و اصول پیش می آمد ایستادگی داشتند چرا که همه تلاش های برای تحقق اسلام بود و ایستادگی در هدف جان مایه یک انسان صادق و باوفا است که در کلام امام صادق(ع) آمده است.

وی افزود: گاه در مسائل گوناگونی که در انقلاب اسلامی رخ می داد عده ای این گونه به اظهار نظر می پرداختند که باید واقعیات را دید نه اینکه ایدئولوژیک اندیشید. این خلط مبحثمشهور از آنجا ناشی می شود که بین مبدا و طریق و مقصد خلط نمودند.

وی گفت: بی مقصد زیستن چه در زندگی فرد و چه اجتماعی، به هرهری مسلکی منجر می شود و مقصد را نمی توان مرتب تغییر داد آنچه تغییر می کند مبدا و طریق است. مبدا متاثر از واقعیات می تواند و باید تغییر کند و به تبع آن راه قصور به مقصد هم تغییر می کند، نه این که برحسب تغییر واقعیت ها، مقصد را فراموش نماییم.

لاریجانی گفت: علت استواری این دو شهید در این گونه مباحثریشه در فهیم بودن و فضل و تفقد آنان در دین داشت که امام صادق(ع) در کلام نورانی خود اینگونه افراد را جزء شیعیان مطلوب یاد نمودند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: این دو شهید در کارزار انقلاب همیشه در صحنه بودند و در این راه با ایثار و مجاهدت طی طریق نمودند. خصوصا باید یاد کنیم از شهید والا مقام سید علی اندرزگو که از جهت ایثارگری شخصیت فوق العاده ای بود. او با ایثارگری هر مانعی را از پیش راه خود بر می داشت و این سنت الهی است که به اندازه و مقدار ایثارگری که افراد در صراط مستقیم داشته باشند درجات متعالی نزد خدا پیدا می کنند و به تعبیری حس وجودی هر فرد به همت و ایثارگر او در راه حق بستگی دارد و عزت مندی به میزان فداکاری مرتبط است.

رئیس مجلس گفت: به همین جهت عزت ملی با همت شهدای ما رشد نمود. مدیریت جهادی که رهبری معظم بر آن تاکید نمودند بر عنصر ایثارگری استوار است که در این شهدای والامقام مشاهده می گردید.

وی افزود: توام شدن این ویژگی ها یعنی معنویت و همت و ایثار و حکمت در مدیریت شهدای عزیز هفته دولت یک سمت گیری پایه ای در حرکت تربیت مدیریتی انقلاب اسلامی است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.

لاریجانی گفت: جنگ طلبی مجدد رژیم صهیونیستی با اقدامات جنایتکارانه اخیر این رژیم در غزه نمونه روشن جنایات جنگی علیه بشریت است این گستاخی نتیجه بی اقدامی و بلکه همراهی برخی کشورهای منطقه و عرب است که با چراغ سبز غرب چنین جنایاتی که ملاحظه می کنند و به فریاد ملت مسلمان فلسطین نمی رسند.

رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بار دیگر این اقدامات جنایتکارانه را محکوم می کند و از ملت مسلمان فلسطین در همه جهات حمایت می نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز