خبرگزاری کار ایران

سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

قوه قضاییه پیشگیری را مقدم بر برخورد کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۶۷

قوه قضاییه در هرجایی که متوجه فساد شده بدون مسامحه و کاملا جدی وارد شده است / قوه قضاییه تا اینجا به وظیفه خودش عمل کرده و بیشترین توجه قوه قضاییه این است که باید طوری عمل و برنامه‌ریزی داشته باشد تا در زمینه های بروز جرم در سطح کلان برخورد کند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قوه‌قضاییه باید بدون اغماض و خارج از گرایش‌‌های سیاسی و جناحی با افراد برخورد کند، گفت: ‌قوه قضاییه در هرجایی که متوجه فساد شده بدون مسامحه و کاملا جدی وارد شده است اما انتظار ما این است که پیشگیری بیشترشود.

سید محمد سادات ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اولویت‌های دوره دوم قوه قضاییه گفت: در یک جامعه انقلابی و اسلامی با این همه پشتوانه دینی و مذهبی نباید مردم شاهد آن باشند که برخی از مسولان کشور دچار انحراف مالی یا انحراف های دیگری شوند لذا می‌طلبد که قوه‌قضاییه بیشترین توجه خود را برای برخورد با فساد اداری و سایر فسادها به ویژه در مورد متولیان امور کرده و به صورت جدی وارد عمل شده و از هرگونه مماشات و مسامحه خودداری کند.

نماینده مردم شوشتر بر لزوم ارتقای سلامت اداری در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: افزایش سطح سلامت قضات یکی از موارد مهم قوه قضاییه می تواند باشد. گرچه اکثریت قضات ما در سلامت کامل قرار دارند. اما با توجه به حساسیت ویژه کار قاضی و اینکه قاضی در جایگاه قضاوت نشسته و جایگاه او جایگاهی خاص و ویژه‌ای است وجود حتی یک نفر منحرف در قوه می‌تواند آسیب‌های غیر قابل جبرانی را به کشور وارد کند.

ابراهیمی افزود: مردم باید اطمینان داشته باشند که پرونده آنها به جایی ارجاع داده می‌شود که یک قوه‌ای وجود دارد که حافظ و نگهدار حقوق ملت است و بدون مماشات برخورد می‌کند. لازمه این امر این است که قاضی از سلامت کافی برخوردار باشد و بدون اغماض و خارج از گرایش‌های سیاسی، جناحی و مادی با افراد متخلف در هر سطح و رتبه‌ای که هستند، برخورد کند.

نماینده شوشتر به کمبود نیرو در تشکیلات قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: کمبود نیروی انسانی کیفیت کار قوه قضاییه را پایین می‌آورد و بسیاری از پرونده‌ها متاسفانه به دلیل افزایش روزافزون پرونده‌ها که باعثمی‌شود قاضی فرصت لازم را برای رسیدگی بیشتر نداشته باشد، باعثپایین آمدن کیفیت کار خود قضات می‌شود. لذا حل مشکلات قوه قضاییه به طرق مختلف بر افزایش روند کار در قوه قضاییه می‌افزاید.

این نماینده مجلس برخورد با اختلاس‌ها را از حرکت‌های شاخص قوه قضاییه دانست و ادامه داد: قوه قضاییه در هرجایی که متوجه فساد شده بدون مسامحه و کاملا جدی وارد شده است اما انتظار ما این است که پیشگیری بیشترشود. یعنی این دستگاه سعی کند در راهکارها و قوانین چه در قالب بحثو چه لایحه و طرح طوری رفتار کند که پیشگیری مقدم بر برخورد باشد.

وی اظهار داشت: قوه قضاییه تا اینجا به وظیفه خودش عمل کرده و بیشترین توجه قوه قضاییه این است که باید طوری عمل و برنامه‌ریزی داشته باشد تا در زمینه های بروز جرم در سطح کلان برخورد کند.

نماینده شوشتر در پاسخ به این سوال که به روزرسانی در این زمینه ها چه تاثیری می تواند در تسریع روند رسیدگی به پرونده ها داشته باشد گفت: در زمینه به روزرسانی باید گفت نه تنها قوه قضاییه از این مساله فاصله دارد بلکه کل کشور از این مسئله دورافتاده است. اگر چه یکسری ارتباط‌هایی از لحاظ سیستمی وجود دارد اما همچنان نقص موجود است که باید تلاش بیشتری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز