خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کمیسیون شوراها به ایلنا خبر داد:

پایان مهلت وزارت کشور تا دو هفته دیگر برای ارسال لایحه احزاب

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۶۶

حجم اعتراضات نمایندگان به طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس نسبت به کل موضوع حدود ۱۰ درصد است / وزارت کشور اعلام کرده بودند که ظرف سه ماه لایحه احزاب را به مجلس می‌دهند. البته نه در این دولت که نزدیک به ۸ سال است که قرار است این لایحه را دولت به مجلس ارائه دهد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از پایان مهلت وزارت کشور تا دو هفته آینده برای ارسال لایحه احزاب به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: اگر تا دو هفته آینده وزرات کشور این لایحه را به ما ندهد مجددا طرح نحوه فعالیت احزاب را در دستور کار قرار می‌دهیم.

محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با آخرین وضعیت طرح افزایش تعداد نمایندگان گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان ابتدا به اداره کل قوانین مجلس می‌رود و پس از رفع اشکال، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می گیرد.

نماینده کرج با اشاره به احتمال اعتراض نمایندگان به نحوه تقسیم بندی افزایش تعداد نمایندگان در استان ها گفت: این مرتبه شرایط بهتر شده است. البته این به معنی عدم وجود اختلاف نیست بلکه بر اساس شاخص‌هایی که اصل ۶۴ قانون اساسی اعلام کرده است به جمعیت، عوامل انسانی، عوامل جغرافیایی، بی‌سوادی، درصد بیکاری، رشد اقتصادی و راه‌ها در نظر گرفته شده و بر اساس آن ۲۰ استان انتخاب شده اند تا تعداد نمایندگان آنها افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط نسبت به گذشته کمی بهتر شده است، خاطرنشان کرد: البته برخی اختلافات هنوز وجود دارند. الان حدود ۸ تا ۹ ماه از کار کردن بر روی این طرح در مجلس شورای اسلامی می گذرد. نمایندگان از روند آن خبر دارند و پیشنهادات خودشان را هم ارائه دادند و بررسی شده است.

کولیوند یادآور شد: حجم اعتراضات نمایندگان به طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس نسبت به کل موضوع حدود ۱۰ درصد است. البته تنها در حد اختلاف نظر است. باید مدیریت شود که این اختلاف نظر با کمترین تنش جلو برود. قطعا این طرح به انتخابات مجلس دهم می رسد اما مشخص نیست که صحن علنی به آن رای مثبت می دهد یا خیر؟

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین در ارتباط با آخرین تلاش های وزارت کشور برای تدوین لایحه احزاب نیز گفت: وزارت کشور اعلام کرده بودند که ظرف سه ماه لایحه احزاب را به مجلس می‌دهند. البته نه در این دولت که نزدیک به ۸ سال است که قرار است این لایحه را دولت به مجلس ارائه دهد.

وی افزود: این سه ماه تا دو هفته دیگر تمام می شود و طبق اطلاعات ما هنوز نتوانسته‌اند جمع‌بندی‌هایی کنند که به تدوین لایحه برسند. البته نشست هایی دولت با نمایندگان احزاب داشته است ولی آخرین وضعیتشان از اینکه دولت این لایحه را مصوب کرده باشد یا خیر مشخص نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر در این دو هفته باقیمانده وزارت کشور لایحه را به مجلس ارائه دهد مطمئنا لایحه دولت در الویت بررسی قرار دارد اما اگر این لایحه به مجلس نرسد مجددا طرح خود را در الویت بررسی قرار می دهیم. ۱۲ ماده این طرح هنوز به تصویب نرسیده است که با بررسی مواد باقی مانده آن را به صحن علنی ارائه می دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز