خبرگزاری کار ایران

تابش در نطق میان دستور:

آشتی ملی تنها یک شعار سیاسی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۱۴

همیشه به دوستان مجلس و غیر مجلسی ام گفته ام و می گویم با احترام به هر نوع نگاه و گرایش سیاسی؛ به افق بلند تر نگاه کنیم؛ دست دولت را در پیشبرد وظایف ملی اش باز بگذاریم، ملی فکر کنیم و ملی عمل کنیم و قانون فصل ممیز سلیقه ها و گرایش های سیاسی ما باشد.

یک نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: آشتی ملی یک شعار سیاسی نیست، بلکه یک ضرورت ملی است. مشکلات پیش روی کشور فراتر از توان محدود یک گرایش سیاسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا تابش در جلسه علنی امروز صبح مجلس محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس در نطق میان دستور خود گفت: مهمترین ظرفیت ها و مؤلفه‌های توسعه انسانی ما از دوران دفاع مقدس شکل گرفت و ریشه اساسی‌ترین منابع قدرت منطقه‌ای و بین المللی امروز ما در مقاومتی نهفته است که ملت رشید ما در جنگ تحمیلی به منصة ظهور رسانید.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: این سفر فرصت جدیدی برای گفت و گو در جهان آشوب‌زده کنونی است. ۱۶سال پیش با طرح ایده گفت و گوی فرهنگ ها و تمدن ها توسط جناب‌ آقای خاتمی در پنجاه و سومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد وتصویب آن به اتفاق آراء، جمهوری اسلامی ایران در جهان موقعیتی یافت که شایسته نام ایران و اسلام بود و سال گذشته نیز با طرح " جهان عاری از خشونت و افراطی گری " از سوی رئیس جمهور محترم نگاه مجدد ایران را به صلح و همزیستی و گفت و گو نشان داد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: امسال که جهان اسلام و منطقه خاورمیانه شرایط خشونت بار و نگران کننده ای را پشت سر می‌گذارد، قطعا طرح مواضع و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران و اینکه چگونه بتوانیم «گفت و گوی میان فرهنگ ها و تمدن ها» و «جهان عاری از خشونت و افراط» را در جهان اسلام تحقق بخشیم و چهره اسلام و همه ادیان و مذاهب را از این خشونت و آدم کشی و جنگ خانگی که بر دین و قومیت و ملیت و مردم مظلوم در منطقه تحمیل شده است پاک کنیم، گامی مهم در جهت مقابله با اسلام ستیزی و ایران هراسی است.

وی همچنین تاکید کرد: آغاز مذاکرات هسته ای در نیویورک و تلاشهای هوشمندانه و مدبرانه وزیر محترم امور خارجه و هیات ایرانی هم فرصت دیگری برای جمهوری اسلامی ایران فراهم می کند تا با عبور کشور از یکی از سخت ترین گذرگاههای سیاسی؛ توان ملی و بین المللی ما برای پرداختن به مسائل اساسی توسعه افزایش یابد.

تابش یادآور شد: من همیشه به دوستان مجلس و غیر مجلسی ام گفته ام و می گویم با احترام به هر نوع نگاه و گرایش سیاسی؛ به افق بلند تر نگاه کنیم؛ دست دولت را در پیشبرد وظایف ملی اش باز بگذاریم، ملی فکر کنیم و ملی عمل کنیم و قانون فصل ممیز سلیقه ها و گرایش های سیاسی ما باشد.

وی با طرح این پرسش که رصد کنیم که آیا آنچه در مجلس اتفاق می افتد مورد رضایت مردم است؟ خاطرنشان کرد: آیا تصمیمات ما برای برون رفت کشور از مشکلات کارساز است؟ اگر اینگونه نیست تجدید نظر اساسی در قانون گذاری و امور نظارتی داشته باشیم. اجازه دهیم دلبستگان به دین؛ نظام و اعتلای کشور با تنوع تخصص ها و فارغ از انکه با سلایق ما سازگار باشند یا نه، بتوانند در مجلس حضور یابند.

این نماینده مجلس افزود: حاکمیت اخلاق در جامعه ای که یکی از اهداف پیامبرش ترویج فضائل اخلاقی است؛ ضرورتی انکار ناپذیر است. با پرهیز از تندروی و افراط و اینکه به سادگی افراد را در تریبون های رسمی و غیر رسمی به هزار جرم متهم می کنیم و فرصت دفاع به انها نمی دهیم! فاصله بگیریم.

وی همچنین تاکید کرد: آشتی ملی؛ یک شعار سیاسی نیست، بلکه یک ضرورت ملی است. مشکلات پیش روی کشور فراتر از توان محدود یک گرایش سیاسی است. باید بتوانیم با اتکا به خرد جمعی و استفاده از ظرفیت ها و شخصیت‌هایی که منشا خیر و اثر فراوان در این کشور بوده اند نظیر آقایان هاشمی؛ خاتمی و ناطق نوری؛ توان کشور را بالا ببریم.

۱۰ - خردمندی؛ عقلانیت و شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری را به عنوان یک سرمایه ملی برای عبور از چالش ها و تنگناها معیار قرار دهیم و با تکیه بر نقش ممتاز ایشان در برون رفت مسائل پیش رو از افراط و تندروی ها فاصله بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز