خبرگزاری کار ایران

کریمی‌قدوسی از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۷۸

در این نشست سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به مباحثمطروحه و با اشاره به این نکته که وزارت اطلاعات در زمینه آنچه مطرح شد مسئولیتی ندارد، اعلام کرد که وزارت اطلاعات در چارچوب وظایف محوله به بهترین نحو انجام وظیفه نموده است

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، جواد کریمی قدوسی عضو جبهه پایداری به نمایندگی از ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس از پاسخ‌های محمود علوی وزیر اطلاعات قانع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس سوال مشترک ۳۷ نماینده مجلس از وزیر اطلاعات بررسی شد که پس از استماع توضیحات محمود علوی وزیر اطلاعات جواد کریمی قدوسی از پاسخ‌های وی قانع شد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح سوال ملی مشترک ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از علوی وزیر اطلاعات درخصوص تدابیر این وزارتخانه برای حفاظت از فرزندان ملت ایران و مقابله با تاثیرگذاری افرادی که در گذشته سوابق روشنی در تمهیدات امنیت ملی داشته‌اند، اظهار داشت: دو مورد سوال مشترک مجزا به ترتیب با امضای ۳۷ نفر و دو نفر از نمایندگان(جواد کریمی قدوسی و حمید رسایی) از سید محمود علوی وزیر اطلاعات برای بررسی به این کمیسیون ارجاع شده بود که در جلسه روز سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت و همچنین ۲۴ تیر سال جاری مورد بررسی قرار گرفت و کریمی قدوسی به نمایندگی از سوی نمایندگان سوال‌کننده در نشست کمیسیون حاضر شد.

وی ادامه داد: کریمی قدوسی در این نشست از وزیر اطلاعات پرسید که با توجه به وظایف خطیر وزارت اطلاعات چرا پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از گروگانگیری اتباع ایرانی در مرزهای شرقی کشور و تداوم شرارت‌های گروه‌های فعال در مناطق یادشده به عمل نمی‌آید؟، علت عدم حساسیت وزیر در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی که در گذشته مشکلات و هزینه‌های زیادی برای کشور ایجاد کرده‌اند، چیست؟ چرا وزارت اطلاعات اقدام موثری در جلوگیری از به‌کارگیری افراد فعال در فتنه‌های گذشته در مشاغل مهم و حساس به‌عمل نمی‌آورد؟ کریمی قدوسی در نشست مذکور گفت که امنیت ملی مورد تهدید، تضعیف و بی‌مهری واقع شده است و خطاب به علوی تاکید کرد که شما به‌عنوان وزیر اطلاعات دولت جمهوری اسلامی و عضو شورای عالی امنیت ملی از اشراف لازم و مسئولیت در این حوزه نیز برخوردارید، لذا لازم است به دغدغه‌های ملت انقلابی که صاحبان اصلی این انقلاب هستند، پاسخ دهید.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در این نشست سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به مباحثمطروحه و با اشاره به این نکته که وزارت اطلاعات در زمینه آنچه مطرح شد مسئولیتی ندارد، اعلام کرد که وزارت اطلاعات در چارچوب وظایف محوله به بهترین نحو انجام وظیفه نموده است. در نهایت کریمی قدوسی از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد و کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز