خبرگزاری کار ایران

فتحی‌پور در نشست مشترک مجلس و دولت:

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی آخرین راهکار برون‌رفت از شرایط موجود است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۵۱

کشف فساد ۷ هزار میلیارد تومانی با اهتمام ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی که مدام پیگیر قضیه بودند و تا رسیدن به حقیقت و شفاف‌سازی پیگیری کردند، همراه بود و مجلس توانست با نظارت ویژه خود این مهم را به سرانجام برساند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه فساد سهم بسیار جدی در ناکارآمدی سیاست‌ها و بی‌اعتمادی مردم و اتلاف منابع دارد، گفت: از دولت می‌خواهیم در تهیه قوانین جدی مبارزه با فساد و بستن منافذ مفاسد با مجلس همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، ارسلان فتحی‌پور در نشست مشترک مجلس و دولت گفت: کمیسیون اقتصادی با لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در پی ۶ ماه تلاش شبانه‌روزی تمامی قوانین را مطالعه و قوانین مزاحم و مغایر با سیاست‌های مقاومت اقتصادی را احصا کرده و این آمادگی را دارد که اگر دولت مطالعاتی در این زمینه دارد، با تشکیل کمیته مشترک قوانین لازم را جهت پیشبرد اقتصاد مقاومتی تدوین کند.

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به‌عنوان آخرین راهکار برون‌رفت از شرایط موجود و نیل به شرایط مطلوب است، ادامه داد: فساد سهم بسیار جدی در ناکارآمدی سیاست‌ها و بی‌اعتمادی مردم و اتلاف منابع دارد، از این‌رو به شدت در مجلس بعد نظارتی افزایش پیدا کرده و هرگونه گزارش دریافتی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به توفیقات زیادی هم دست یافته‌ایم.

فتحی‌پور با اشاره به کشف فساد ۷ هزار میلیارد تومانی تصریح کرد: این موضوع با اهتمام ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی که مدام پیگیر قضیه بودند و تا رسیدن به حقیقت و شفاف‌سازی پیگیری کردند، همراه بود و مجلس توانست با نظارت ویژه خود این مهم را به سرانجام برساند.

فتحی‌پور ادامه داد: قطعاً در جهت توفیق دولت و همراهی با خدمتگذاران اجرایی، قانون مالیات‌های مستقیم با محوریت گسترش پایه مالیاتی، روان‌سازی اخذ مالیات، جلوگیری از فرار مالیاتی و شفاف‌سازی کلیه فعالیت‌های مالی در جهت پرداخت مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی دولت تصویب شد.

وی تصریح کرد: قطعاً انتظار است که نقشه راه جامع عمل به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه و نقاط هدف کمی و کیفی در بازه زمانی بودجه سنواتی تعیین شود. از طرف دیگر قطعاً حمایت از تولید ملی و بسیج همه‌جانبه امکانات به نفع تولید کشور است. همچنین دولت باید در جهت چاره‌اندیشی به وضعیت بازار سهام و جلوگیری از هدررفت و کاهش سرمایه صاحبان سرمایه اقدام کند.

نماینده مردم کلیبر در مجلس نهم با بیان اینکه علی‌رغم توفیق رضایت‌بخش دولت در مهار رشد نقدینگی و مهار شتاب تورم، اخیراً کالاهای استراتژیک مصرفی مردم به دلایل مختلف به ویژه در حوزه ارزاق و مایحتاج عمومی دچار نوسانات است گفت: دولت باید در جهت اولویت‌دادن به تامین و تخصیص ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی استراتژیک و مصرفی عموم مردم به طوری که آرامش مردم و مسئولان از سهم این بخش در امنیت غذایی کشور فراهم شود، اقدام کند.

فتحی پور ادامه داد: به جد انتظار داریم دولت نسبت به تهیه و ارائه لایحه نظام جامع پولی و بانکی کشور اقدام کند، زیرا این انتظاری است که متاسفانه قرار بود دولت‌های قبل به آن جامه عمل بپوشانند و نظر اکثر همکاران ما در مجلس حتی همکاران غیرکمیسیونی هم بر این است که منشأ عمده فسادهای به وجود آمده در کشور از ضعف و خلأ قوانین پولی و بانکی است و بیشترین آنها با کمال تاسف در ساختارهای بانکی اتفاق افتاده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت آزمایشی که مدت قانونی‌اش ۵ سال بود و یک سال هم تمدید شد دارای مشکلات زیادی بوده که در فرآیند اجرا و نظارت مشکلات احصا و کشف شده است، از این‌رو ضروری است که دولت به منظور شفاف‌سازی اجرای بهینه و کاستن از تنش‌های موجود میان اصناف و سازمان‌های امور مالیاتی نسبت به تهیه، تدوین و ارائه لایحه دائمی‌شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس اقدام کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز