خبرگزاری کار ایران

نجابت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تاخیر در برگزاری انتخابات اتاق تعاون کج سلیقگی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۲۰۵

من فکر می‌کنم اصل این تاخیر‌ها برای‌‌ همان موضوعی است که گفتم. قانون را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که بنده رای بیاورم یا دیگری.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که تاخیر در برگزاری انتخابات هیات مدیره اتاق تعاون ناشی از یکسری کج سلیقگی‌ها است که زمان آن گذشته و بهتر است وزارت تعاون برای برگزاری یک انتخابات سالم ورود پیدا کند.

حسین نجابت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با به تاخیر افتادن انتخابات هیات رییسه اتاق تعاون گفت: این تاخیر افتادن‌ها به این ارتباط دارد که مقداری در کار تعاون وقفه ایجاد شده است. ما مشکل‌مان این است که عده‌ای زمانی که مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند زمانی که قرار است مجددا انتخابات شود تلاش می‌کنند که باز در‌‌ همان مناصب بمانند که این کار بسیار سخیف و زننده است. به انحاء مختلف در انتخابات و به تاخیر انداختن آن دخالت می‌کنند و رایزنی‌هایی انجام می‌دهند که هیچ کدام از آن‌ها وجاهت قانونی ندارد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه این موضوع در اتاق تعاون به وقوع پیوسته است خاطرنشان کرد: واقعا باید یک فکر اساسی شود و اجازه دهند تعاونی‌ها همانطور که در مجلس قانون اصلاح شد و کار به دست خود تعاونی‌گر‌ها افتاد و بدون حاشیه کار انجام شد، اجازه دهند که هیات مدیره و نیروهای جدید کار جلو برود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که گویا اعضای هیات مدیره فعلی این اتاق تطبیق با اساسنامه را علت تاخیر در این انتخابات مطرح کرده‌اند گفت: اگر هم قرار است تطبیق داده شود الان باید روشن شود که مشکل چیست و ابهام کجاست؟ اگر ابهامی وجود دارد چقدر تاثیرگذار است؟ من فکر می‌کنم اصل این تاخیر‌ها برای‌‌ همان موضوعی است که گفتم. قانون را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که بنده رای بیاورم یا دیگری. این کار کج سلیقگی است که فصل آن گذشته است. ما چقدر می‌توانیم در بخش تعاون هزینه بدهیم که عده‌ای می‌خواهند سر کار باشند؟ من فکر می‌کنم این ظلمی است که به کشور می‌شود و برای آن باید چاره‌ای در نظر گرفت. وگرنه اگر قانون ایرادی دارد از مجلس درخواست شود مجلس هم به سرعت مشکل را رفع می‌کند.

نجابت در ادامه در ارتباط با نقش وزارت تعاون برای ملزم کردن اتاق تعاون به برگزاری انتخابات هیات مدیره گفت: ببینید وزارت تعاون در سابق پیشینه خیلی خوبی برای این کار ندارد. یعنی هر وقت می‌گوییم که دولت در جایی نظارت یا سیاست‌گذاری کند منتهی به دخالت می‌شود. این دولت تلاش دارد که چنین اتفاقی نیافتد و دخالت نکند. اما قدرت نظارت و سیاستگذاری را دارد و من فکر می‌کنم که دولت اگر بخواهد مسئله را حل و با سرعت یک انتخابات سالم را برگزار کند و این اتاق را به دست اهلش بسپارد، می‌تواند و کاملا قانون حق نظارت و سیاستگذاری را به دولت داده و دولت می‌تواند اعمال کند اما اگر تعلل کند باید از مسئولان آن پرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز