خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در تشریح دستاوردهای سفر خود به ژنو: / تکرار /

اکثر کشورها متوجه مشکلات امروز در دنیای سیاست شده و به آن دقت داشتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۴۱

حساس تر شدن ذهن کشورهای مختلف نسبت به اقدامات تروریستی قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره دستاوردهای اجلاس صد و سی و یکم اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: حساس تر شدن ذهن کشورهای مختلف نسبت به اقدامات تروریستی قابل تقدیر است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازگشت از صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی به تشریح فعالیت هیأت ایرانی در این اجلاس پرداخت.

وی با اشاره به فعالیت پررنگ هیأت پارلمانی در این اجلاس و بیان اینکه نمایندگان در کمیته های تخصصی اجلاس حضور یافتند، گفت: کاظم جلالی به عضویت در کمیته حقوق بشر، موید صدر حسینی در کمیته صلح و امنیت بین المللی و همچنین جواد جهانگیر زاده به عضویت در روابط سازمان ملل با اتحادیه بین المجالس درآمدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحثمطرح شده در کمیته های این اجلاس گفت: بحران آب و مشکلات ناشی از آن، مشکلات ناشی از حملات سایبری و خشونت علیه زنان از مهمترین مباحثمطرح شده در این اجلاس بود.

وی با بیان اینکه در این اجلاس گزارش هایی از وضعیت بحران های ناشی از فعالیت های گروه های تروریستی در منطقه مطرح شد، افزود: تقریبا اکثر کشورها متوجه مشکلات امروز در دنیای سیاست شده و به آن دقت داشتند.

لاریجانی با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس با روسای پارلمانی برخی کشورها و رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و گفت و گو کردیم، توضیح داد: در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ مباحثی همچون افزایش کمک رسانی به ملت فلسطین، سوریه و عراق مطرح شد، هر چند از قبل نیز این کمک ها وجود داشت.

وی با بیان اینکه در حاشیه این اجلاس با برخی کشورها که نگرانی مشترکی بابت موضوع تروریست و مبارزه با آن داشتند رایزنی مفیدی صورت گرفت، تصریح کرد: حساس تر شدن ذهن کشورهای مختلف نسبت به اقدامات تروریستی قابل تقدیر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار با روسای پارلمان ها در مورد ارتقا روابط دو جانبه و گسترش روابط تجاری صحبت شد، افزود: در حاشیه این اجلاس با شبکه های مختلف گفت وگو و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مختلف مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز