خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

از توان جوانان در اداره بهتر کشور استفاده نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۱۴۸

از اینکه از توان جوانان در اداره بهتر کشور استفاده نشده باید تاسف خورد / باید نخبگان جوان توسط مرکز پژوهش‌ها شناسایی و جذب اتاق‌های فکر شوند که این ظرفیت در مرکز پژوهش‌ها وجود دارد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان برای اداره بهتر کشور، تشکیل پارلمان جوانان را نیازمند فراهم شدن مقدماتی در این زمینه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در اولین نشست جوانان و قانون‌گذاری وجود جوانان فهیم، تحصیل کرده و موثر را سرمایه‌ای برای کشور دانست و در عین حال گفت که برای استفاده از این پتانسیل کار زیادی انجام نشده است. انقلاب ما را جوانان به سرانجام رساندند و مدیریت انقلاب را نیز جوانان به دست گرفتند و افراد در سنین بین ۲۵ تا ۳۵ سالگی سکان ادارات را به عهده گرفتند اما این مسیر چندان ادامه نیافت.

جلالی، مطلوب‌ترین شکل حضور جوانان در عرصه جامعه را تشکیل پارلمان جوانان عنوان و خاطرنشان کرد: این شکل از حضور جوانان که پارلمانی با سازوکار دموکراتیک تشکیل می‌شود نیازمند فراهم کردن مقدماتی است.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل دفتر جوانان در این مرکز را از دیگر اقدامات ممکن در زمینه فعال کردن جوانان دانست و افزود: البته در مرکز پژوهش‌ها اکثریت افراد از جوانان عالم هستند و به مجلس فکر می‌دهند اما این کافی نیست، بلکه باید نخبگان جوان توسط مرکز پژوهش‌ها شناسایی و جذب اتاق‌های فکر شوند که این ظرفیت در مرکز پژوهش‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت جوانان و استفاده از فکر و ایده آن‌ها اظهار کرد: ما می‌توانیم در مرکز پژوهش‌ها دفتر جوانان را تقویت کنیم، همچنین ایده پارلمان جوانان هم می‌تواند در آنجا پیگیری شود، مجلس هم آمادگی دارد از ایده‌های جوانان در بخش قانون‌گذاری بهره‌مند شود. از اینکه از توان جوانان در اداره بهتر کشور استفاده نشده باید تاسف خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز