خبرگزاری کار ایران

مطهری در تذکری انتقادی به طرح حمایت از آمران به معروف:

برای امنیت " آمران معروف " دست همه را نبندیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۲۹۷

به هر حال نمی توان فضا را طوری ایجاد کرد که هیچ هزینه‌ای برای فرد آمر یا ناهی در جامعه وجود نداشته باشد. / چنین ماده‌ای سبب می‌شود تا مدیران همیشه در معرض تهدید قرار بگیرند لذا قانون باید به گونه‌ای باشد که امکان سوءاستفاده از آن فراهم نشود.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از برخی مفاد طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: نباید به عنوان ایجاد فضای امن برای آمر یا ناهی دست همه را ببندیم که کسی می‌خواهد امر به معروف یا نهی از منکر کند. نباید در ادارات اخلال ایجاد کنیم که کسی می‌خواهد امر به معروف یا نهی از منکر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی مطهری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری ضمن مخالفت با بخشی از ماده دهم طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعلام کرد: چنین ماده‌ای باعثاخلال در مدیریت ادارات دولتی، تضعیف مدیران و در نهایت باعثبسته شدن دست آنان برای مدیریت امور می‌شود.

وی ادامه داد: چنین ماده‌ای سبب می‌شود تا مدیران همیشه در معرض تهدید قرار بگیرند لذا قانون باید به گونه‌ای باشد که امکان سوءاستفاده از آن فراهم نشود.

این نماینده تهران در ادامه تصریح کرد: افراد فرصت طلب می‌توانند نظم ادارات دولتی را بر هم بزنند لذا این در حالی است که الان در جامعه امر و نهی مدیران صورت می‌گیرد و اگر مدیری مرتکب ظلم شود ظلم او در دیوان عالی بررسی خواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با اشاره به عبارت «اشخاص حقیقی و حقوقی» افزود: چنین عبارتی می‌تواند طیف گسترده‌ای را در بر بگیرد و حتی شامل مدیران و مسئولان نیروهای مسلح نیز می‌شود.

مطهری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شجاعت فرد آمر و یا ناهی است افزود: ما نباید به عنوان ایجاد فضای امن برای آمر یا ناهی دست همه را ببندیم که کسی می‌خواهد امر به معروف یا نهی از منکر کند. نباید در ادارات اخلال ایجاد کنیم که کسی می‌خواهد امر به معروف یا نهی از منکر کند.

این نماینده تهران ادامه داد: به هر حال نمی توان فضا را طوری ایجاد کرد که هیچ هزینه‌ای برای فرد آمر یا ناهی در جامعه وجود نداشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سطر اول این ماده توضیحاتی درباره ایجادکننده موانع در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر آمده است فلذا نیازی به تکرار و تشدید مجازات این افراد نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز