خبرگزاری کار ایران

نکو در گفت‌وگو با ایلنا:

روسای سه قوه جلوی سرپیچی از قانون اساسی را بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۶۹

پیشنهاد می‌کنم جمعی متشکل از سه قوه تشکیل شود با این نیت که اگر بخواهد در آینده کسی سرپیچی یا انحرافی از قانون اساسی داشته باشد مهره‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و اجازه ندهد افراد از قانون اساسی سرپیچی داشته باشند.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم جمعی متشکل از سه قوه تشکیل شود با این نیت که اگر بخواهد در آینده کسی سرپیچی یا انحرافی از قانون اساسی داشته باشد، مهره‌ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و اجازه ندهد افراد از قانون اساسی سرپیچی داشته باشند.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کنید باتوجه به به انحرافات اخیر در قانون اساسی نیاز به تشکیل دادگاه قانون اساسی که وظیفه انحرافات را داشته باشد هست؟ گفت: در سطح‌های خفیف مراجعی هست که بتواند در موارد اتفاق افتاده بررسی‌های لازم را انجام دهد. مثلا در مجلس شورای اسلامی که تحت عنوان حل اختلاف نمایندگان از خود نماینده‌ها تشکیل شده ولی متاسفانه می‌بینیم در موارد جزیی هم برخی از نمایندگان به دقت مورد بررسی قرار نمی‌گیرند و این اتفاق در قانون اساسی یا عمل در آن هم می‌افتد.
نماینده مردم رباط کریم افزود: لازمه پایبندی بیشتر قانون اساسی این است که به قانون اساسی به عنوان عصاره قوانین ما که به تایید حضرت امام و مقام معظم رهبری رسیده است، نگاه کنیم. مضاف بر اینکه پایبندی به قانون اساسی می‌تواند پایبندی به قوانین مهم دیگر را هم با دقت نظر بیشتر به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: انحراف از قانون اساسی به معنای انحراف از مسایل اساسی کشور و قبول نداشتن ریشه‌های انقلاب است به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم جمعی متشکل از سه قوه تشکیل شود با این نیت که اگر کسی در آینده بخواهد سرپیچی یا انحرافی از قانون اساسی داشته باشد، با بررسی دقیق مهره‌ها اجازه سرپیچی از آن را به کسی ندهیم.

نکو خاطرنشان کرد: تشکیل جمع متشکل از سه قوه باید نیتی به این مفهوم داشته باشد که افراد پایبند به قانون اساسی باشند و کسانی که در این قوا تاثیرگذار هستند برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته با آنهایی که به نفع مردم و کشور عمل نمی‌کنند برخورد جدی کنند. حال این تشکل می‌تواند خود شورا، دادگاه یا جایی باشد که با برخوردهای قانونی کار خود را آغاز کند تا چهره‌های متخلف به نهادها معرفی شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز