خبرگزاری کار ایران

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه:

رییس مجلس دومای روسیه ۲۵ و ۲۶ آبان به تهران می آید

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۳۱۳

بنا به درخواست رئیس مجلس دومای روسیه برای دیدار با آقای لاریجانی، سفری در ۲۵ و ۲۶‌آبان ماه به ایران خواهند داشت این در حالی است که گروه دوستی پارلمانی روسیه نیز برای دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران اردیبهشت ماه سال آینده به ایران سفر خواهند کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در تشریح دیدارهای آتی پارلمان‌های ایران و روسیه، گفت: بنا به درخواست رئیس مجلس دومای روسیه برای دیدار با آقای لاریجانی سفری ۲۵ و ۲۶‌آبان ماه به ایران خواهند داشت این در حالی است که گروه دوستی پارلمانی روسیه نیز برای دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران اردیبهشت ماه سال آینده به ایران سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رمضانعلی سبحانی‌فر در تشریح سفر گروه دوستی پارلمانی ایران به روسیه در نشستی با اصحاب رسانه گفت: این نشست‌ها در روسیه با هدف تبیین نقاط مشترک دو کشور و طرح مواضع طرفین درباره مسائل مختلف بین‌المللی انجام شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در ادامه به نشست این هیات در مسکو اشاره کرد و افزود: در مسکو نشستی با گروه دوستی پارلمانی مجلس دومای روسیه برگزار شد که در قالب آن مواضع ایران نسبت به بحران‌های منطقه، اهداف امریکا در منطقه، تروریسم، برنامه‌های هسته‌ای ایران، مواضع روسیه نسبت به مذاکرات هسته‌ای و مواضع دو کشور نسبت به شرایط منطقه برگزار شد. این در حالی بود که مواضع روسیه درباره این محور‌ها با مواضع ایران همگرا بودند.

به گفتهٔ او، طرف روسی برنامهٔ صلح آمیز هسته‌ای ایران را حق این کشور دانست و از آن اعلام حمایت کردند که ما نیز در پاسخ به این مواضع و استقبال از این حمایت‌ها همکاری و همگرایی بیشتر در برنامه‌های هسته‌ای را خواستار شدیم.

این نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین به دیدار با الیاس هانوف، معاون مجلس سنای روسیه اشاره کرد و افزود: در این جلسه ایشان پشتیبانی روسیه از مواضع ایران را اذعان داشته و حتی به ما گفتند «من چشم‌بسته مواضع ایران را امضا می‌کنم».

بحران‌های منطقه و همچنین امریکا در این بحران‌ها از دیگر محورهای این نشست بود که سبحانی‌فر در تشریح آن افزود: ما به طرف روسی خود اعلام داشتیم که لازم است در جهتی حرکت کنیم تا همگرایی خود را حفظ کنیم چرا که امریکا در منطقه دنبال بحران برای کشورهای منطقه و خاورمیانه و همچنین ایجاد تفرقه بین مسلمانان در عرصه بین‌الملل است. در همین حال نیز طرف روسی علاوه بر تاکید بر مواضع ایران به ما اعلام داشتند امریکا علاوه بر تفرقه بین مسلمان تفرقه بین مسیحیان را نیز دنبال می‌‌کند.

سبحانی‌فر همچنین به تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران اشاره کرده و ادامه داد: طی جلساتی که با طرف روسی برگزار کردیم پیشنهاداتی مطرح شد تا همگرایی بیشتر برای مقابله و رفع تحریم‌های ظالمانه صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: آقای قوامی در این سفر پیشنهاد پیمان پولی را دادند که طرف روسی ضمن استقبال و حمایت از این پیشنهاد به ما اعلام داشت پیشنهاد ایران را درباره پیمان پولی در کمیسیون بودجه و اقتصادی مجلس دوما به همراه بانک‌های کشور بررسی خواهند کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در پایان با اشاره به سفر ناریشکن، رئیس مجلس دومای روسیه و دژکوف رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دوما روسیه به ایران اعلام کرد: بنا به درخواست رئیس مجلس دومای روسیه برای دیدار با آقای لاریجانی سفری ۲۵ و ۲۶‌آبان ماه به ایران خواهند داشت این در حالی است که گروه دوستی پارلمانی روسیه نیز برای دیدار با گروه دوستی پارلمانی ایران اردیبهشت ماه سال آینده به ایران سفر خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز