خبرگزاری کار ایران

تاثیر حاشیه‌های حوادث۸۸ در مناسبات سیاسی در گفت‌وگوی ایلنا با جعفرزاده:

دلسوزان نظام صف خود را از " کاسبان فتنه " جدا کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۴۲۳

تعجب بنده از عملکرد برخی از افراد است که چطور اجازه می‌دهند تا کسانی چماق فتنه را در دست بگیرند که در آن هیچ نقشی به معنای حمایت از منافع نظام نداشتند؛ کسانی که تماشاگر و ساکت فتنه بودند ولی این بیرق را در دست گرفته تا هرکسی که به مذاق آنان خوش نبود با چوب و چماق فتنه از میدان به در شود.

عضو فراکسیون رهروان با توجه به حواشی جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم، عملکرد نمایندگان را متفاوت از نظرات مردمی خواند و اظهار کرد: اغلب نمایندگان تهران نظرات مردمی را استماع نمی‌کنند و افرادی که هیچ نقشی در بهبود شرایط کشور طی حوادثسال ۸۸ نداشتند حالا بدون آنکه در پی اعتقادی باشند تجارت کرده و کاسبی می‌کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره علت رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی وزارت علوم، به موضوعات و محورهای جلسه رای اعتماد و مشخصا حوادثسال ۸۸ اشاره کرد و گفت: بالاخره یک سری حوادثتلخ در سال ۸۸ اتفاق افتاد که این حوادثتلخ حالا یک دکان خوب و یک تجارت‌خانه مطلوب برای برخی افراد شده است تا منافع خود را تحت لوای آن حفظ کنند.

این عضو فراکسیون رهروان در ادامه چنین افرادی را کاسبان فتنه خواند و افزود: افرادی که هیچ نقشی در بهبهود شرایط کشور طی حوادثسال ۸۸ نداشتند حالا بدون آنکه در پی اعتقادی باشند تجارت کرده و کاسبی می‌کنند. بد‌تر از آن فتنه ۸۸ را چماق کرده و به سبب این دیگری را از میدان به در می‌کنند.

وی خطاب به مسئولان ارشد کشور، اعلام کرد: من از مسئولان دلسوز نظام می‌خواهم که صف خود را از این کاسبان و تاجران فتنه جدا کرده و همان طور که مصالح نظام طلب می‌کند با مسائل مربوط به فتنه ۸۸ برخورد کنند.

جعفر‌زاده ایمن آبادی در ادامه به قضاوت مردم درباره رفتار کاسبان فتنه اشاره کرد وادامه داد: مردم قاضیان خوبی هستند. با این وجود تعجب بنده از عملکرد برخی از افراد است که چطور اجازه می‌دهند تا کسانی چماق فتنه را در دست بگیرند که در آن هیچ نقشی به معنای حمایت از منافع نظام نداشتند؛ کسانی که تماشاگر و ساکت فتنه بودند ولی این بیرق را در دست گرفته تا هرکسی که به مذاق آنان خوش نبود با چوب و چماق فتنه از میدان به در شود.

این عضو فراکسیون رهروان در پاسخ به این سوال که نتیجه استیضاح فرجی دانا و عدم اعتماد به نیلی احمد آبادی چه خواهد بود، اظهار کرد: اتفاق خوبی رخ نداد و مردم از نتیجه این رفتار مجلس اظهار ناراحتی می‌کنند. به شخصه عرض می‌کنم که صد‌ها پیامک در‌‌ همان لحظات ابتدایی پس از رد صلاحیت آقی نیلی احمدی آبادی به دست من رسید که محتوای آن ابراز نارضایتی از عملکرد مجلس شورای اسلامی بود. مردم از چنین رفتارهایی گلایه‌مند هستند.

وی ادامه داد: این واقعا تعجب آور است. چون مردم بیشتر از هر مسئول دیگری با نمایندگان حوزه‌های انتخابیه ‌ی خودشان در ارتباط هستند ولی چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد این ارتباط در برخی موارد به خوبی برقرار نشده است. بخش عمده این عدم ارتباط به نمایندگان حوزه تهران مربوط می‌شود که به نظر می‌رسد اغلب این دوستان نظرات مردمی را کمتر استماع می‌کنند.

به گفتهٔ او، اینکه برخی رسانه‌ها تحلیلی مبنی بر عدم ارتباط گیری نمایندگان با مردم و به سبب آن تمایز مجلس دهم از مجلس نهم ارائه می‌دهند نشات گرفته از همین مسائل است که بازتاب نظرات مردمی است که طبعا چنین بازتاب‌هایی قرار نیست به مذاق برخی نمایندگان و جریان‌های سیاسی مطلوب باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز