خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

اشتباهات یک عضو کمیسیون امنیت را به پای همه ننویسید / مجلس حامی مذاکرات مسقط است

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۷۱

اشتباه و خطای یک نفر را به پای جمع ننویسید. مجلس حامی مذاکرات هسته‌ای است / در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی متنی مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کننده و در عین حال تبیین مواضع جمهوری اسلامی تهیه کرده و در معرض امضا قرار دادند که نشاندهنده همین حمایت‌ها و وفاق ملی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حمایت مجلس از مذاکرات مسقط خبر داد.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در پاسخ به این سوال که در برخورد با مذاکرات هسته‌ای به عنوان یک منفعت ملی مشترک چقدر وحدت ملی بین رسانه‌های داخلی اعم از تصویری و مکتوب و همچنین برخی مسئولان به ویژه تعدادی از نمایندگان مجلس رعایت می‌شود، گفت: بر خلاف آنچه که تصور می‌شود مجلس حامی روند جاری مذاکرات هسته‌ای است چون به تیم مذاکره کننده اعتماد دارد. بر همین اساس بود که در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی متنی مبنی بر حمایت از تیم مذاکره کننده و در عین حال تبیین مواضع جمهوری اسلامی تهیه کرده و در معرض امضا قرار دادند که نشان دهنده همین حمایت‌ها و وفاق ملی است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اتفاقا بحثهسته‌ای در داخل کشور ما به عنوان مبانی شناخته شده و مصوب شده شورای عالی امنیت ملی مخالفی ندارد و بار‌ها نیز مجلس از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است که چنین مساله‌ای درباره مذاکرات آینده در مسقط نیز صدق می‌کند و ما حامی تیم مذاکره کننده به سرپرستی آقای ظریف هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم حمایت اکثریت مجلس شورای اسلامی متاسفانه برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی با انتشار اخبار غیر مستند برای روند جاری مذاکرات حاشیه سازی می‌کنند، افزود: اشتباه و خطای یک نفر را به پای جمع ننویسید. مجلس حامی مذاکرات هسته‌ای است.

این نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد که تصویب طرح الزام تصویب توافقات بین المللی توسط مجلس عقد احتمالی توافق نامه هسته‌ای را به نافرجام کند، تاکید کرد: من از چنین طرحی اطلاع ندارم ولی قانون اساسی به صراحت در این رابطه همه چیز را مشخص کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز