خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور به ایلنا خبر داد:

مخالفت فراکیسون کارگری با مجوز تاسیس کارخانه سیگار خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۸۷

کمیسیون صنایع مجلس ماموریت ویژه‌ای را به بنده داده تا با اقدام به احضار و سوال از وزیر به مجلس از این قرارداد جلوگیری کند و اعضای کمیسیون صنایع تا استیضاح وزیر این مسئله را پیگیری می‌کنند.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از مخالفت فراکسیون کارگری با مجوز تاسیس کارخانه سیگار خارجی خبر داد.

نادر قاضی‌‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مجوز وزیر صنعت، معادن و تجارت برای تاسیس یک کارخانه سیگار خارجی گفت: فراکسیون کارگری مجلس مخالفت خود را از مجوزی که آقای نعمت‌زاده برای تاسیس کارخانه سیگار خارجی داده است، اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع مجلس ماموریت ویژه‌ای را به بنده داده تا با اقدام به احضار و سوال از وزیر به مجلس از این قرارداد جلوگیری کند و اعضای کمیسیون صنایع تا استیضاح وزیر این مسئله را پیگیری می‌کنند.

گفتنی است در تاریخ معاصر ایران واقعه تحریم تنباکو سرآغاز تاریخ معاصر ایران تلقی می‌شود و بعد از صدور فرمان میرزای شیرازی در تحریم تنباکو ناصرالدین‌شاه ناچار شد. قرارداد انحصار توتون و تنباکو را با خارجی‌ها لغو کند. انگلیسی‌ها می‌خواستند بدین وسیله به انحصار بازرگانی و تولید سیگار، توتون و تنباگو را منحصر به خود نمایند. اینک فعالیت جدیدی برای اعطای انحصار جدید در این موضوع آغاز شده است که به جهت تخصیص اشتغال ایرانی به خارجی و شکستن حریم صد و چند ساله عدم فعالیت آثار خارجی‌ها در صنعت توتون و تنباکو به حکایت نمایندگان مجلس به نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس و فراکسیون کارگری فعالیت جدیدی برای اعطای مجوز تولید و واردات برای " شرکت سیگار مارلبرو " در حال صدور است. کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از وزیر برای ادای توضیح به مجلس دعوت کرده است. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی شرکت وینستون آمریکا کوشید مجوزی را بر ای تولید بدست آورد او را ناچار کردند با احداثیک کارگاه در داخل شرکت دخانیات ایران این کار را انجام دهد تا حق انحصار دخانیات شکسته نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز