خبرگزاری کار ایران

مصباحی مقدم اعلام کرد:

انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت پس از چهلم آیت‌الله مهدوی کنی / ناطق و هاشمی نیامدند

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۸۱

جامعه روحانیت همچنان اصولگرا بوده و اصولگرا باقی خواهد ماند و تغییر مشی نسبت به گذشته نداده و حمایت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را اصل اصیلی می‌داند که همچنان بر روی آن تاکید می‌کند. توجه به مسائل و مشکلات مردم و مسائل فرهنگی کشور و آموزش تربیت نسل جوان براساس سبک زندگی اسلامی در دستور کار جامعه روحانیت مبارز باقی می‌ماند و جامعه روحانیت مبارز بنا دارد جایگاهی که از پیش در اثر اعتماد گروه‌های مختلف در جامعه را به دست آورده حفظ کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز پس از ارتحال آیت‌‌الله مهدوی کنی همچنان مسیر وی را ادامه داده و تغییر مشی نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا مصباحی‌مقدم که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود درخصوص جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز گفت: جلسه شب گذشته جامعه روحانیت مبارز با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و تنها ۴ نفر در این جلسه حضور نداشتند. جناب آقای روحانی هم گفته بودند که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور دارند و ما منتظر فرصتی هستیم که جلسات جامعه با تشریف‌فرمایی ایشان هماهنگ شود اما بقیه اعضا که ۲۲ نفر بودند از جمله آیت‌الله محمد یزدی و امامی کاشانی در جلسه حاضر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: در این جلسه ضمن یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی و قرائت فاتحه برای ایشان، بحث‌ها و گفت‌وگوهایی درخصوص انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به عمل آمد و پیشنهاد کمیته سیاسی جامعه این بود که موضوع انتخاب دبیرکل به جلسه بعدی جامعه روحانیت مبارز موکول شده تا حرمت آیت‌الله مهدوی‌کنی حفظ شود. جامعه روحانیت مبارز بر مبنای راه آیت‌الله مهدوی کنی و سایر افراد موثر در جامعه روحانیت حرکت کرده و به عبارت دیگر مجموعه جامعه روحانیت مبارز بر اصول و راهکارهای آیت‌الله مهدوی‌کنی تاکید دارد.

مصباحی مقدم در ادامه تصریح کرد: جامعه روحانیت همچنان اصولگرا بوده و اصولگرا باقی خواهد ماند و تغییر مشی نسبت به گذشته نداده و حمایت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را اصل اصیلی می‌داند که همچنان بر روی آن تاکید می‌کند. توجه به مسائل و مشکلات مردم و مسائل فرهنگی کشور و آموزش تربیت نسل جوان براساس سبک زندگی اسلامی در دستور کار جامعه روحانیت مبارز باقی می‌ماند و جامعه روحانیت مبارز بنا دارد جایگاهی که از پیش در اثر اعتماد گروه‌های مختلف در جامعه را به دست آورده حفظ کند.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه در جلسه شب گذشته درخصوص همکاری جامعه روحانیت با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم صحبت شد، گفت: در این جلسه تاکید شد در صورتی که اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صلاح بدانند، همانند گذشته اعضای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسائل سیاسی همکاری داشته باشند و مقرر شد که آیت‌الله یزدی این مسئله را با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درمیان بگذارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که در جلسه آینده که در دفتر آیت‌الله یزدی برگزار می‌شود، در مورد انتخاب دبیرکل تصمیم‌گیری شود که این جلسه سه‌شنبه دو هفته دیگر برگزار خواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین در ادامه تصریح کرد: از آقای ناطق نوری و هاشمی برای حضور در این جلسه دعوت شده بود، اما حضور نداشتند.

مصباحی‌مقدم همچنین در مورد دیدارهای سه‌جانبه آیت‌الله یزدی، موحدی کرمانی و مصباح نیز افزود: درخصوص این دیدار در جامعه روحانیت مبارز تصمیم‌گیری نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز