خبرگزاری کار ایران

نژادحسینیان:

۲۶ ‌آبان مراسمی به مناسبت تاسیس مجمع مجالس آسیایی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۹۹

نشست بعدی مجمع عمومی دهم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. بنا بود این نشست در اسلام‌آباد برگزار شود که نهایتا به دلیل ناامنی در منطقه این نشست به لاهور منتقل شد.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی گفت: نشست بعدی مجمع عمومی دهم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. بنا بود این نشست در اسلام‌آباد برگزار شود که نهایتا به دلیل ناامنی در منطقه این نشست به لاهور منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدهادی نژادحسینیان در نشستی با اصحاب رسانه درباره گرامیداشت روز تاسیس مجمع مجالس آسیایی با اشاره به تاریخچه‌ای از این مجمع گفت: سال ۲۰۰۶ در نشست تهران، مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد تا مجمع مجالس آسیایی متفاوت‌تر از گذشته و به شکل امروز فعال‌تر و گسترده‌تر فعالیت کند که تا امروز ایران، اندونزی و سوریه عهده‌دار ریاست ادوار این مجمع بوده‌اند.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی با تاکید بر اینکه ۳۰ دستورالعمل متفاوت در مورد مسائل مختلف آسیایی همچون مبارزه با فقر، مبارزه با فساد و مبارزه با تروریسم در ادوار مختلف مجمع مورد بررسی قرار گرفته است، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم و فعالیت خرابکارانه در کشورهای آسیایی که با توجه به حوادثاخیر یک تهدید برای اعضای سازمان است و موجبات آن را فراهم می‌کند که یک همکاری بهتر از گذشته بین اعضای سازمان دنبال شود.

وی نشست بعدی مجمع عمومی را دهم آذرماه سال جاری خواند و افزود: بنا بود این نشست در اسلام‌آباد برگزار شود که نهایتا به دلیل ناامنی در منطقه این نشست به لاهور منتقل شد.

به گفته او محیط زیست، مبارزه با فساد، مبارزه با فقر، مبارزه با موادمخدر، مبارزه با تروریسم، تعامل بین مذاهب و فرهنگ‌ها و حمایت از فلسطین مهم‌ترین محورهای مطرح در اجلاس پیش رو خواهد بود.

دبیر کل مجمع مجالس آسیایی در پاسخ به چرایی تعویق در برگزاری نشست‌های مجمع تاکید کرد: در یک دوره کم‌کاری به دلیل اختلافات بین سوریه و روسیه به وجود آمد. بر این اساس که طبق قانون سازمان باید ریاست از سوریه به روسیه منتقل می‌شد که در همین راستا نیاز بود طی برگزاری جلسه‌ای در سوریه ریاست به روسیه منتقل شود، اما متاسفانه طرفین برگزاری این جلسه را به دلایلی نپذیرفتند، تا در نهایت پاکستان داوطلب ریاست این مجمع شود.

وی ادامه داد: در آن دوره زمانی طرفین برگزاری جلسه انتقال ریاست را مناسب نمی‌دانستند و همچنین روسیه چنین ادعا داشت که دومای جدیدی در حال تشکیل بوده و نمی‌تواند در این جلسه شرکت کند.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی در پایان افزود: برای گرامیداشت روز تاسیس این مجمع قرار است ۲۶ ‌آبان مراسمی از سوی دبیرخانه برگزار شود که در این مراسم از سفرای خارجی مقیم تهران و مسئولین جمهوری اسلامی دعوت به عمل آمده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز