خبرگزاری کار ایران

مخالفت نمایندگان با عزل وزیر دادگستری براساس گزارش رئیس قوه قضائیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۰۱

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به‌گزارش کمیسیون قضائی‌وحقوقی در‌مورد طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصدوشصتم(۱۶۰) قانون اساسی، ماده ۷ این طرح را براساس پیشنهاد اصلاحی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با ۱۰۴ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الزام رئیس جمهور بر عزل وزیر دادگستری براساس گزارش رئیس قوه قضائیه، مخالف کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۵ آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به‌گزارش کمیسیون قضائی‌وحقوقی در‌مورد طرح نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصدوشصتم(۱۶۰) قانون اساسی، ماده ۷ این طرح را براساس پیشنهاد اصلاحی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با ۱۰۴ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

گفتنی است در جریان رسیدگی به این ماده علی مطهری پیشنهاد رفع ابهامی را مطرح کرد مبنی بر اینکه رئیس جمهور نباید ملزم به عزل وزیر دادگستری(براساس اصل ۱۳۶ قانون اساسی) پس از ارائه گزارش سوءعملکردش از سوی رئیس قوه قضائیه باشد.

در ماده ۷ این طرح آمده بود که رئیس قوه قضائیه می‌تواند گزارش سوءعملکرد وزیر را جهت اجرای اصل ۱۳۶ قانون اساسی به رئیس جمهور ارائه دهد، از این‌رو علی مطهری پیشنهاد اصلاحی را مطرح کرد مبنی بر اینکه رئیس قوه قضائیه می‌تواند گزارش سوءعملکرد وزیر را جهت اتخاذ تصمیم مقتضی به رئیس جمهور ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز