خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به نامه جهانگیری؛

دولت سعه صدر داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۰۲۰

من به شخص رئیس جمهور نامه نوشتم که ایشان می‌توانند پاسخگو باشند و همچنین غیر از ایشان دولت سخنگو دارد و ایشان می توانند پاسخ دهند. این نوع انفعال از آقای جهانگیری که دست به قلم‌شان در دولت قبل خوب بود عجیب است و لازم می دانم ایشان سعه صدر را بالاتر ببرند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای جهانگیری ما را به دروغ‌گویی و جعل خبر متهم کرده است افزود: ایشان اگر نامه را مطالعه می کنند درست بخوانند یا به کسی نامه را بدهند که برایشان آن را درست تفسیر نمایند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، شریف حسینی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه اخیر اسحاق جهانگیری تصریح کرد: بنده به کسی نامه ننوشته بودم که بخواهد جوابگو باشد. من به شخص رئیس جمهور نامه نوشتم که ایشان می‌توانند پاسخگو باشند و همچنین غیر از ایشان دولت سخنگو دارد و ایشان می توانند پاسخ دهند. این نوع انفعال از آقای جهانگیری که دست به قلم‌شان در دولت قبل خوب بود عجیب است و لازم می دانم ایشان سعه صدر را بالاتر ببرند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای جهانگیری ما را به دروغ‌گویی و جعل خبر متهم کرده است افزود: ایشان اگر نامه را مطالعه می کنند درست بخوانند یا به کسی نامه را بدهند که برایشان آن را درست تفسیر نمایند.

این نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع طرح دولت درباره ۵۵۰ هزار هکتار زمین زراعتی گفت: آقای جهانگیری به نقل از من گفته اند که حتی یک متر از این طرح کار نشده است در حالی که بنده گفته بودم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری محقق نشده است یعنی آنکه این طرح در ابتدا با مساحت ۸۸۰ هزار هکتار و به توصیه مقام معظم رهبری در سال ۷۵ مطرح شد که با لطف دولت یازدهم مصوب گردید تا ۵۵۰ هکتار اجرایی شود.

وی ادامه داد: اما در شروع کار وزیر جهاد کشاورزی درباره اختصاص آب برای ۵۵۰ هزار هکتار گفت که فقط آبرسانی برای ۳۰۷ هزار هکتار میسر است که از این میزان ۵۰ هزار هکتار برای ایلام و مابقی برای اهواز است بنابراین جمله ما مبنی بر اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری دولت تحقق نیافته است درست است.

حسینی همچنین به موضوع آب شرب استان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بهترین افراد برای راست‌آزمایی خبرنگاران هستند، گفت: بحثدومی که در نامه رئیس جمهور مطرح شده بود مربوط به مشکل آب شرب استان است که آیا مشکل آب شرب استان در طول یک هفته حل شد یا خیر ما به مسئولان دولتی نیز گفته ایم مردم و مشکلات استان همگی به صورت مستند وجود دارد و لازم نیست تا واقعیات را کتمان کنیم. چیزی که در رفتار معاون اول رئیس جمهور نیز دیده می شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه قرار بود کمیته ویژه‌ای برای بررسی مشکلات استانی تشکیل شود گفت: در این کمیته بنا بود آب آلوده وعده‌های عملی نشده و مباحثمربوط به مناطق آزاد بررسی شود.

این نماینده اهواز با اشاره به مشکلات مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند افزود: بنده اعلام کردم منطقه آزاد اروند منفعتی برای استان نداشته است چون هم وزیر صنعت و بعدتر آقای ترکان از تردد خودروهای اروند در استان جلوگیری کرده و حتی خواستار آن شدند که نیروی انتظامی از تردد این خودرو ها جلوگیری کنند. بنده نگفتم برای منطقه آزاد اروند برای خرمشهر و آبادان منفعت نداشته بلکه تاکید داشتم این منطقه آزاد برای استان منفعتی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به مشکل اشتغال استان نیز خطاب به معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: شرایط اشتغال ما در استان نباید با این ضریب بیکاری رو به رو باشد چرا که پتانسیل بالایی در استان برای اشتغال وجود دارد بنده به آقای جهانگیری توصیه می کنم برای اینکه ببیند چه کسی راست می گوید و چه کسی دروغ کمیته ای تشکیل داده و به صورت غیرمحسوس در مناطق شهری و حاشیه ای حاضر شوند نه با مسئولان مربوطه به جاهایی بروند که واقعیات در آن کتمان می شوند.

وی همچنین به عدم حضور وزیر بهداشت در استان خوزستان درباره باران اسیدی و ۲۱ هزار بیمار تنفسی استان اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت در یک اقدام شایسته و قابل تقدیر به دیدار قربانیان اسیدپاشی در استان اصفهان رفت که بنده از همین جا سپاسگزار این اقدام وزیر بهداشت هستم ولی سوال بنده این است که چرا چنین اقدامی درباره سایر استان ها صورت نمی گیرد. خواسته مردم از ایشان چنین است که با حضور در استان بیماری‌های تنفسی در اثر باران اسیدی که سال گذشته ۲۱ هزار نفر از شهروندان و امسال ۷ هزار نفر را تحت تاثیر خود قرار داده است را مورد بررسی قرار دهد.

وی در پایان خطاب به دولت یازدهم تصریح کرد: نماینده مردم انعکاس‌دهنده طرح و خواسته مردم است. اگر شخصی در دولت سعه صدر ندارد و به این شکل جواب افراد را می دهد یا کسانی را که مشکلات مردم را مطرح می کنند را متهم به دروغ گویی می کند جای تاسف دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز