خبرگزاری کار ایران

خسته‌بند:

وضعیت ویژه تالاب انزلی به مشکلات زیست‌محیطی منجر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۸۱

بودجه احیای تالاب انزلی در سال ۹۳ حدود ۲۰ میلیارد تومان است؛ لذا معاونت پژوهشی و پژوهشکده محیط زیست می‌توانند با استفاده از روش‌های طبیعی میکروب‌زدایی، حجم پس‌آب‌های وارده به تالاب انزلی را استانداردسازی کنند و آلودگی تالاب را به حداقل برسانند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود بسیار بالاست» گفت: این آلودگی‌ها در نهایت به تالاب انزلی ورود پیدا می‌کند و وضعیت ویژه تالاب انزلی در اکوسیستم می‌تواند به مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی منجر شود.

به گزارش ایلنا، حسن خسته‌بند در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی واحد گیلان و مدیران این نهاد، پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی را یکی از ظرفیت‌های بهینه جهاد دانشگاهی دانست و اظهار کرد: امروزه مسائل زیست‌محیطی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان کشور است؛ لذا استفاده از امکانات پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی می‌تواند در کاهش اثرات زیست‌محیطی، آشنایی مراکز صنعتی و تولیدی با آلاینده‌های محیطی و جلوگیری از اثرات زیان‌بار آن در محیط موثر باشد.

وی با بیان این‌که «آلودگی دو رودخانه زرجوب و گوهررود بسیار بالاست»، تصریح کرد: سموم مزارع و شیرابه‌های کارخانجات به این رودخانه‌ها و در نهایت به تالاب انزلی ورود پیدا می‌کند؛ این در حالی است که تالاب انزلی وضعیت ویژه‌ای دارد و آلودگی آن به مشکلات زیست‌محیطی می‌انجامد.

وی احیای رودخانه‌های شهر رشت را خواستار شد و ادامه داد: بودجه احیای تالاب انزلی در سال ۹۳ حدود ۲۰ میلیارد تومان است؛ لذا معاونت پژوهشی و پژوهشکده محیط زیست می‌توانند با استفاده از روش‌های طبیعی میکروب‌زدایی، حجم پس‌آب‌های وارده به تالاب انزلی را استانداردسازی کنند و آلودگی تالاب را به حداقل برسانند.

نماینده بندرانزلی در مجلس به راه‌اندازی نمایندگی پژوهشکده رویان در استان اشاره کرد و افزود: این پژوهشکده یکی دیگر از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است که به اطلاع‌رسانی عمومی نیاز دارد و اگر این نمایندگی در شهرستان انزلی ایجاد شود، مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت.

وی بر احداثمرکز آموزش تکمیلی بین‌الملل جهاد دانشگاهی در انزلی تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز در رشته‌های مورد نیاز علاوه بر تولید علم، موجب رونق گردشگری در این منطقه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز