خبرگزاری کار ایران

به منظور بررسی احکام دائمی بودجه؛

کاتب: حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه یک هفته به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۷۲۶

مجلس و دولت درصدد طرح راهکارهای مناسب برای اجرای اقتصاد مقاومتی و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام هستند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: یقینا این احکام و بررسی آنها تا پایان هفته تمام نمی‌شود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که مجلس هفته آینده جلسات علنی داشته و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به تعویق بیفتد. تصویب این احکام یک فرصت خوب برای نمایندگان در بررسی و تدوین ردیف‌های بودجه و همچنین جلوگیری از بی‌انضباطی های مالی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، غلامرضا کاتب در جمع خبرنگاران با اشاره به روند جاری تصویب احکام دائمی بودجه در جلسات علنی این هفته مجلس گفت: امسال برخلاف سال قبل بودجه در دو بخش به مجلس ارائه شد که در پی درخواست مجلس دولت احکام بودجه دائمی را در قالب یک لایحه ارائه داد که امروز در دستور کار صحن علنی قرار داشت. بخش دوم نیز که بخش تفصیلی بودجه را شامل می‌شود، از ۱۵ آذر در صحن علنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه‌ و بودجه پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی را یکی از مشکلات اساسی کشور خواند و افزود: ۲هزار و ۹۰۰ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور با اعتبار ۳۰۰هزار میلیون تومان وجود دارد که از این تعداد ۲۷۴ پروژه در جدول ۲۰ قرار داشته و ۳۵هزار پروژه به اعتبار ۱۰۰هزار میلیارد تومان مربوط به استان‌هاست.

کاتب با بیان اینکه مجلس و دولت درصدد طرح راهکارهای مناسب برای اجرای اقتصاد مقاومتی و اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام هستند، افزود: مجلس دو راهکار را برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام در نظر دارد و بر این اساس ماده ۱۵ طرح مقررات مالی دولت را به تصویب رساند که بر این اساس خیرین مدرسه‌ساز و دانشگاه‌ساز و همچنین مردم علاقه‌مند در مشارکت پروژه‌های فرهنگی می‌توانند دولت را در این زمینه یاری کنند. این در حالی است که در سال‌های قبل خیرین مدرسه‌ساز تنها در پروژه‌هایی حق مشارکت داشتند که از آغاز مسئولیت آن را بر عهده گرفته بودند و در ادامه پروژه دولت می‌توانست آنها را یاری کند. اما با تصویب این ماده خیرین می‌توانند در پروژه‌هایی که از ابتدای آن دولت مسئولیت را بر عهده داشته مشارکت نمایند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه همچنین به تصویب ماده ۱۶ طرح تنظیم مقررات مالی دولت درباره درآمد وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: بر این اساس وزارتخانه می‌تواند از تغییر کاربری درآمد کسب کرده و هزینه‌های آموزشی خود را تامین کند.

تصویب مواد ۱۷ و ۱۸ دیگر محور سخنان کاتب بود که به گفته وی بدون این احکام پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام تا ۲۰ سال دیگر تکمیل نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با تاکید بر اینکه طبق آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب و بررسی این احکام در این هفته به صورت دو شیفت ادامه خواهد داشت، افزود: یقینا این احکام و بررسی آنها تا پایان هفته تمام نمی‌شود و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که مجلس هفته آینده جلسات علنی داشته و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه به تعویق بیفتد. تصویب این احکام یک فرصت خوب برای نمایندگان در بررسی و تدوین ردیف‌های بودجه و همچنین جلوگیری از بی‌انضباطی‌های مالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز