خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در دیدار با سفیر هلند:

قطعنامه‌های ضدایرانی پارلمان اروپا مخل گسترش روابط دوجانبه بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۲۲۱

قطعنامه‌های مختلف پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران بخصوص قطعنامه اخیر این پارلمان شتاب‌زده، غیرمنطقی و مخل گسترش روابط دوجانبه بود و نشان داد که منابع اطلاعاتی پارلمان اروپا از ایران، منابع مسئله‌داری است که اطلاعات غلطی را به آنها ارائه می‌کند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا با بیان اینکه پارلمان اروپا به جولانگاه گروه‌های مخالف بی‌ریشه در ایران از جمله MKO تبدیل شده است، گفت: قطعنامه‌های ضدایرانی پارلمان اروپا غیرمنطقی و مخل گسترش روابط دوجانبه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، یوهانس دوما سفیر هلند در تهران، با حضور در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با کاظم جلالی رییس این مرکز دیدار و گفتگو کرد و درخصوص مراودات گروه‌های روابط پارلمانی مجالس ایران و اروپا در سال‌های اخیر صحبت کردند.

کاظم جلالی در این نشست درباره روابط مجلس ایران و پارلمان اروپا، گفت: مراودات گروه‌های روابط پارلمانی مجالس ایران و اروپا در سال‌های اخیر برقرار بود اما برخی مواضع پارلمان اروپا موجب کندی این مراودات شد.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا، تاکید کرد: قطعنامه‌های مختلف پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران بخصوص قطعنامه اخیر این پارلمان شتاب‌زده، غیرمنطقی و مخل گسترش روابط دوجانبه بود و نشان داد که منابع اطلاعاتی پارلمان اروپا از ایران، منابع مسئله‌داری است که اطلاعات غلطی را به آنها ارائه می‌کند.

وی افزود: پارلمان اروپا به جولانگاه گروه‌های مخالف بی‌ریشه در ایران از جمله MKO تبدیل شده است که گزارش‌های کذب و غیرواقعی نسبت به ایران ارائه می‌دهند و این در حالیست که اروپایی‌ها می‌توانند اطلاعات صحیح درباره ایران را از مجاری معتبر بسیاری دریافت کنند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در ادامه، یادآور شد: ما از سفر تمامی همکاران پارلمانی خود در سراسر دنیا از جمله اروپا و هلند به ایران استقبال می‌کنیم و معتقد به گسترش روابط پارلمانی هستیم اما تاکید داریم که آداب میزبانی و مهمانی باید همزمان و دوطرفه رعایت شود.

جلالی، تصریح کرد: جامعه مدنی ایران فقط یک اقلیت خاص نیست بلکه جانبازان شیمیایی، خانواده شهدای دفاع مقدس، خانواده شهدای ترور، اکثریت مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران هم از این جامعه هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: ما این واقعیت را کراراً به همکاران خود در پارلمان اروپا گفته‌ایم که شما مرتباً در خارج از ایران با اپوزیسیون اقلیت ایران ارتباط دارید لااقل در سفر به ایران اکثریت ملت و واقعیت‌های جامعه ما را ببینید.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، تصریح کرد: اشتباه اروپایی‌ها این است که جامعه مدنی را معادل اقلیت اندک مخالفین جمهوری اسلامی ایران فرض می‌کنند درحالیکه جامعه مدنی یعنی صدای اکثریت هر جامعه و اکثریت جامعه ایرانی در برهه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی تاکنون وفاداری و حمایت خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را به روش‌ها و نحوه‌های مختلفی اعلام نموده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: ما علیه حکومت وابسته پهلوی انقلاب کردیم و به برکت این انقلاب در جامعه ما آزادی وجود دارد، حقوق اقلیت‌ها به رسمیت شناخته می‌شود و در سطح منطقه استانداردهای بالایی در کیفیت زندگی ایرانیان مشاهده می‌شود.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: سوال ما این است که آیا پارلمان اروپایی که تا کنون فقط قطعنامه منفی علیه ایران صادر کرده است این همه موارد مثبت را نمی‌بیند و این در حالیست که اروپا با برخی کشورهای خودکامه منطقه که در آنها حقوق بشر، حقوق اولیه زنان و آزادی‌های مشروع، هیچ‌ جایی ندارد روابط مستحکمی دارد و تاکنون یک قطعنامه نیز علیه آنها صادر نکرده است به طوری که باید اذعان نمود در تاریخ برخی از این کشورها حتی سابقه برگزاری یک انتخابات نیز وجود ندارد.
یوهانس دوما سفیر هلند در تهران نیز در این نشست ضمن ابراز خشنودی از حضور در ایران، گفت: هلند و ایران روابط دیرینه‌ای با یکدیگر دارند به طوری‌که نقطه آغاز این روابط سال ۱۶۲۶ میلادی بوده است.

وی تاکید کرد: ما همواره به دنبال گسترش روابط با ایران به خصوص توسعه روابط پارلمان‌های دوکشور هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز