خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد در همایش بسیج دانش‌آموزی:

اگر نیروهای بسیجی ما نبودند امروز داعش در بغداد حضور داشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۶۸

امروز کسانی مدیریت سیاسی لبنان را در دست دارند که از جنس بسیجیان تربیت‌یافته مکتب امام(ره) هستند و غزه امروز توسط آنها مدیریت می‌شود؛ دنیای اسلام متاثر از حرکت بالنده و عزتبخش برآمده از تفکر بسیجی است که پیوند علم و ایمان بوده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع دانش آموزان بسیجس گفت: می‌دانید اگر نیروهای بسیجی ما نبودند، و فرماندهان هوشمند و مومن و عالم نبودند، امروز داعش در بغداد حضور داشت و بدون شک این سرمایه بزرگی است.

به گزارش ایلنا، محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز(پنجشنبه ۲۰ آذر) با حضور در اردوگاه شهید باهنر در همایش بسیج دانش‌آموزی افزود: مهمترین ویژگی و خصیصه یک انسان بسیجی بندگی او است و بدون تردید مهمترین عاملی که موجب حضور شما از میان خیل دانش‌آموزان به‌عنوان یک عنصر پیشگام و پیش‌رو در جمع خانواده بسیج شده است، همان روح بندگی و ایمان شماست.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن نوجوانانی که از مقام عبودیت و بندگی بالاتری بهره‌مندند و با نماز مأنوس بوده و از گناه بیزارند در خط مقدم برای ورود به خانه بسیج قرار گرفته‌اند و همین ویژگی است که پیامبر(ص) را در مقام رسالت قرار داده و باید اولین ویژگی یک نوجوان و انسان بسیجی باشد تا از تمام سرمایه و همه ظرفیت‌های بسیج بهره برده تا بنده خوبی برای خدا باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین سفارش به شما دانش‌آموزان عزیز آن است که در مقام بندگی قدم بگذارید و تمام عمر خود را وقف عبودیت خداوند کنید؛ آنچه دفاع مقدس را خلق کرد، شخصیتی مانند امام(ره) را تربیت کرد و بازرترین و برجسته‌ترین خصیصه مقام معظم رهبری، مقام بندگی است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: لازم است در این راه با دقت و استقامت حرکت کنید و هر روز بنده شایسته‌تر از دیروز باشید، از آنجا که شخصیت انسان در دوران نوجوانی شکل می‌گیرد و هویت فرد در این دوران ساخته می‌شود، لذا اراده و عزم شما نوجوانان برای دستیابی به مقام بندگی در این مقطع عمر بسیار کلیدی است و در آینده زندگی شما تاثیرگذار است. بر این اساس قبل از آنکه بلوغ جسمی را تجربه کنید به بلوغ ایمانی دست یابید و ساحت مقدس خود را از وجود گناه پاکیزه کنید، لذا مهمترین ویژگی‌های یک انسان شایسته آن است که تلاش کند تا عبد باشد و از گناه دوری کند.

وی با بیان اینکه نوجوان بسیجی از دیگران متفاوت است و وجه تمایزش آن است که از آغاز بسیجی بوده است، افزود: نوجوان بسیجی از آغاز آراسته به مقام اطاعت خداوند متعال بوده و لازم است این نعمت را گرامی بدارید، لذا شخصیت شما در دوران نوجوانی هویت بندگی می‌یابد و امید است به شرط مراقبه، ‌ تداوم یابد.

نایب‌رئیس مجلس نهم با بیان اینکه دومین ویژگی یک نوجوان بسیجی، دانش‌اندوزی است، تصریح کرد: بعد از عبودیت، تحصیل دانش و علم از ویژگی‌های مهمی است که یک نوجوان بسیجی باید از آن بهره‌مند باشد و لازم است تا دانش‌آموزان بسیجی ما گوی سبقت را در تحصیل علم از دیگران بربایند.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: سختکوشی در تحصیل علم از ویژگی نوجوان بسیجی است و انقلاب نیازمند نیروهای بسیجی مومن و عالم است. بدون شک شما بدون ایمان و دانش نمی‌توانید شخصیت و خانواده خود را بسازید و در جامعه نیز تاثیر کمرنگی خواهید داشت.

وی با تاکید بر ضرورت پرداختن به مطالعه در زمان اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: از مهمترین ویژگی‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اهمیت دادن به مطالعه است که بعد از بندگی خداوند در مقام تحصیل و مطالعه پیشتاز بودند. حال لازم است شما نیز جنس خود را جنس مطالعه و بندگی قرار دهید، زیرا در این صورت است که انسان به یک عنصر گرانبهایی به نام بصیرت دست می‌یابد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری هستند که تاریخ حکومت پهلوی را نمی‌دانند. بدون شک کسی که تاریخ حکومت پهلوی یا قاجار را نداند، قدرشناس حکومت اسلامی نیست. شما اگر تاریخ معاصر سیاسی را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که در ۲۰۰ سال گذشته ۵۰ درصد جغرافیای ایران تجزیه شده است و تنها می‌توان نقطه عزت ملت ایران را در طول ۲۰۰ سال قبل، دفاع مقدس دانست، چرا که این جنگ، جنگی در برابر همه قدرت‌های شیطانی بود که بدون شک با داشتن تحلیلی از شرایط سیاسی کشور می‌توان به بصیرت سیاسی دست یافت.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه سومین ویژگی نوجوان بسیجی باید این باشد که به موقع تصمیم درست بگیرد و گام بردارد، افزود: این ویژگی پیوند علم و ایمان را تکمیل کرده و منجر به اقدامات درست و بهنگام از سوی نوجوان بسیجی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر علم با ایمان پیوند خورد، شخص می‌تواند درست تشخیص دهد و درست نیز عمل کند، چرا که هم عالم و هم مومن است. اگر می‌بینید شهدای بسیج پیشگام هستند برای آن است که دانش بصیرت و ایمان را پیوند زده‌اند و بصیرت سیاسی و فهم درست او را در خط مقدم جبهه قرار داده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتدار امام(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی یا سلحشوران و فرماندهان انقلاب از ایمان و علم آنان به دست می‌آید، افزود: بر این اساس لازم است تا با بصیرت افق‌های جدید را فتح کنید و با توجه به اینکه در آستانه تحول بنیادین قرار داریم باید این تحول را شما سلحشوران و مردم بزرگ انقلابی ایران دامن بزنید.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه بصیرت در کنار شجاعت می‌تواند، چهره‌ای باصلابت بسازد، افزود: کشور عراق که تا دیروز چکمه‌های خونین صدام و از جنگ جهانی اول، آمریکا و مزدورن در آن ایفای نقش می‌کردند، حال این کشور امروز مبدل شده به یک قطب قدرتمند در ایستادگی مقابل استکبار و حضور نیروهای وفادار به حضرت امام حسین(ع).

وی تاکید کرد: آیا می‌دانید اگر شما نبودید، عراق نبود؟ می‌دانید اگر نیروهای بسیجی ما نبودند، و فرماندهان هوشمند و مومن و عالم نبودند، امروز داعش در بغداد حضور داشت؟ بدون شک این سرمایه بزرگی است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اگر انقلاب و بسیجیان و پیروزی در دفاع مقدس نبود، امروز لبنان به نماد مقاومت اسلامی تبدیل نمی‌شد، تصریح کرد: امروز کسانی مدیریت سیاسی لبنان را در دست دارند که از جنس بسیجیان تربیت‌یافته مکتب امام(ره) هستند و غزه امروز توسط آنها مدیریت می‌شود؛ دنیای اسلام متاثر از حرکت بالنده و عزتبخش برآمده از تفکر بسیجی است که پیوند علم و ایمان بوده است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شما دانش‌آموزان بسیجی به‌عنوان انسان‌های مومن و عالم باید در آینده انقلاب تاثیرگذار باشید و بدانید که نمی‌توانید بدون مقام بندگی ایفای نقش کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز