خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان مجلس رعایت شرایط را نمی‌کنند / آمریکایی‌ها از خبرهای منتشر شده٬ استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۵۷۸

به عقیده آقای عراقچی این مصاحبه کردن باعثمی‌شود یکسری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم ۱ + ۵ و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره دیدار سیدعباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با کمیسیون امنیت ملی گفت: این جلسه بیشتر برای پاسخ به سوالات برگزار شد. اما آقای عراقچی عنوان کردند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و درباره موضوعات مطرح شده در جلسه مصاحبه می‌کنند.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در این جلسه نمایندگان سوالاتی داشتند که مطرح شد و پیشنهاداتی به تیم مذاکرده کننده نیز داده شد. یکی از موضوعات مطرح شده بحثدرباره مدت زمان درنظر گرفته شده برای مذاکرات بود. اینکه چرا ۷ ماه در نظر گرفته شد که آقای عراقچی نیز گفتند که ۴ ماه برای رسیدگی به کلیات موضوع مذاکره قرار داده شد تا در این مدت به نتایج لازم برسیم و ۳ ماه نیز زمان برای رسیدگی به جزئیات مذاکره قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه آقای عراقچی مدعی هستند که نمایندگان مجلس رعایت نمی‌کنند و مصاحبه می‌کنند، گفت: به عقیده ایشان این مصاحبه کردن باعثمی‌شود یک سری مسائل که نباید گفته شود در رسانه‌ها منتشر شود و تیم ۱ + ۵ و به خصوص آمریکایی‌ها از این صحبت‌ها استفاده می کنند. بنابراین ما نمی‌توانیم مسائل را در مجلس مطرح کنیم.

وی افزود: اما نمایندگان نیز در این باره صحیت کردند که چون از اول مسائل به گونه‌ای مطرح شد که شفاف نبود این موضع‌گیری‌ها صورت گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی معتقد است که نگاه به تمدید مذاکرات هم به آن طرف که زیاده‌خواه هستند و هم به ما که خطوط قرمز مشخصی داریم؛ بستگی دارد. مذاکره در بحث‌ها و نشست‌ها مشخص می‌شود اما به نظر من اگر آنها بخواهند روی نظرات خود پافشاری کنند و ما نیز که خطوط قرمزمان براساس قانون اساسی مشخص است؛ به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

کوثری با اشاره به اینکه بیشتر صحبت‌های مطرح در جلسه بحثهسته‌ای بود؛ گفت: در این میان صحبت دیگری صورت نگرفت و درباره بازگشایی دوباره سفارت انگلیس نیز صحبتی صورت نگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز