خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

در بررسی بودجه به دنبال کاهش صادرات نفتی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۵۱

در بودجه ۹۴ دولت تمهیدات خوبی اندیشیده است تا بتوانیم نسبت به توطئه نفتی مشترک بین آمریکا، ‌ عربستان و کشورهای حوزه خلیج‌فارس بایستیم و این در شرایطی است که سایر کشورهای اوپک و نان اوپک نیز معترض هستند و ما برای مقابله با این توطئه ها راهکارهایی داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در بودجه ۹۴ دولت تمهیدات خوبی اندیشیده است تا بتوانیم نسبت به توطئه نفتی مشترک بین آمریکا، ‌ عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بایستیم و این در شرایطی است که سایر کشورهای اوپک و غیرعضو اوپک نیز معترض هستند و ما برای مقابله با این توطئه‌ها٬ راهکارهایی داریم.

سیدموسی موسوی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ و در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هر روز قیمت نفت سقوط می‌کند و عربستان نیز استقبال زیادی بابت این موضوع نشان می‌دهد و همچنین تاکید دولت بر اینکه امسال در بودجه به درآمد نفت اتکا نداشته‌ایم٬ گفت: مصوب اتکای نفت یک سوم آن را به عنوان درآمدهای نفتی در نظر گرفته شده که چیزی حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان است و مابقی را که محل درآمدها و واگذاری‌های مالی دولت است. دولت با کار کارشناسی خوبی که انجام داده این مشکل را در بودجه لحاظ کرده است.

نماینده لامرد ادامه داد: کار کارشناسی دولت در بودجه ۹۴ به این معنا است که اتکای بودجه عمومی کشور به یک سوم تقلیل پیدا کرد و مابقی منابع ما که یکی از آن درآمدها٬ مایعات است و منابع واگذاری سرمایه‌ای که همان نفت است و منابع واگذاری مالی که در و اقع یک سوم این اتکا را کاهش داده و به دنبال صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: در بودجه ۹۴ دولت تمهیدات خوبی اندیشیده است تا بتوانیم نسبت به توطئه نفتی مشترک بین آمریکا، ‌ عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس بایستیم و این در شرایطی است که سایر کشورهای اوپک و غیرعضو اوپک نیز معترض هستند و ما برای مقابله با این توطئه‌ها راهکارهایی داریم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: دولت با تدوین و تبیین بودجه ۹۴ به بازکردن و لحاظ کردن اصولی که بیان شد می‌تواند بیشترین کمک را به ما کند. واقعیت این است که ما به این تصمیم با دید مثبت کارشناسی نگاه می‌کنیم. اینکه این موضوع چقدر عملی باشد٬ دیگر بستگی به مجموعه شرایط دارد و همه تلاش دولت و نگاه مجلس بر این است تا بودجه را به نوعی تصویب کند که بتوانیم عملکرد مناسبی در بودجه سال آتی داشته باشیم.

سیدموسی موسوی اظهار داشت: کمیسیون با کلیات بودجه موافق است و تا زمانی که در هفته‌های آتی بودجه به صحن علنی مجلس بیاید و در آن مطرح شود٬ نقطه‌نظرات تکمیلی‌اش را به کمیسیون ارائه می‌دهیم بنابراین هنوز زمان بررسی لایحه پیشنهادی بودجه کمیسیون مجلس فرا نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز