خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با ایلنا:

تیم مذاکره‌کننده به خطوط قرمز پایبند است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۳۶

تیم مذاکره کننده ما روی خطوط قرمز و موضع اش مصمم است. منافع ملی کشور را مدنظر دارد و قطعا روی خطوط قرمز خود خواهد ایستاد و مسائل را پیش خواهد برد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به عازم شدن تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ژنو برای آغاز دور جدید مذاکرات تاکید کرد: جمهوی اسلامی همچنان که از قبل هم اعلام کرده است تنها راه حل پرونده هسته‌ای ایران را مذاکره می‌داند و به راه دیگری فکر نمی‌کنیم.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ با بیان اینکه معتقدیم که از طریق مذاکره باید به حل برد - برد برسیم، گفت: به دلیل اینکه فعالیت و کار ما کاملا شفاف و روشن است و هیچ نوع انحراف و ابهامی در فعالیت‌هایمان وجود ندارد با استدلال وارد مذاکره دور جدید می‌شویم و ادامه مذاکرات را با‌‌ همان صلابت گذشته ادامه می‌دهیم.

نقوی حسینی افزود: غربی‌ها باید به حساسیت مقطع فعلی و مذاکرات هسته‌ای توجه داشته باشند و باید بدانند که همیشه چنین فرصت‌هایی فراهم نمی‌شود.

وی در خصوص به نتیجه نرسیدن مذاکرات گفت: اگر این دور از مذاکرات را هم پشت سر بگذاریم و به نتیجه نرسیم جمهوری اسلامی ایران ساکت نخواهند نشست و راهش را ادامه می‌دهد و در این حوزه پیشرفت و دستاوردهای جدیدی دست پیدا خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اگر غربی‌ها به طور واقعی خواستار حل موضوع از طریق مذاکره هستند باید از خطوط قرمز خود عبور کنند و از این زیاده‌خواهی‌ها دست بردارند. به خصوص آمریکایی‌ها که نمی‌دانیم تا کی می‌خواهند به این قلدر مآبی‌های خود ادامه دهند و زیاده‌خواهی‌های خود را مطرح کنند.

سیدحسین نقوی‌حسینی با بیان اینکه اگر غربی‌ها یک تصمیم جدی بگیرند٬ طبیعی است به نتیجه می‌رسیم، گفت: ما همچنان در چارچوب توافق ژنو عمل می‌کنیم و جلو می‌رویم. وقتی براساس این توافق جلو برویم قطعا مشکلی به وجود نمی‌آید و مساله جدیدی هم مطرح نمی‌شود.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره‌کننده ما روی خطوط قرمز و مواضعش مصمم است. منافع ملی کشور را مدنظر دارد و قطعا روی خطوط قرمز خود خواهد ایستاد و مسائل را پیش خواهد برد. بنابراین فکر می‌کنم اگر غربی‌ها دست از لجاجت بردارند در طرف ایرانی مشکلی وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز