خبرگزاری کار ایران

انتقاد ابراهیم نکو از حزب لاریجانی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

فراکسیون رهروان٬ مواضع ثابتی در تصمیم‌گیری‌ها ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۱۵

از مجموعه رفتار اعضای هیات موسس این حزب دیده یا شنیده می‌شود٬ چنین است که حامیان حزب آقای لاریجانی به فراکسیون دل نخواهند بست و فراکسیون را پشتوانه ی اصلی حزب نمی‌دانند.

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت با انتقاد از عملکرد اعضای هیات موسس حزب رهروان ولایت، گفت: اعضای هیات موسس حزب لاریجانی به نیروهای خارج از مجلس متوسل می‌شوند. چراکه این چهره‌ها بین مردم شناخته شده بوده و اتکا به چهره‌های ناشناخته٬ موفقیتی برای آنان به همراه ندارد. با این حال بنده بر شکست حزب رهروان ولایت در انتخابات آینده مجلس تاکید دارم چون به اعتقاد من اعضای هیات موسس کار حزب را بلد نیستند.

ابراهیم نکو در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا ضمن تاکید بر ریزش اعضای فراکسیون رهروان در صورت تشکیل حزب لاریجانی برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، گفت: این حزبی که قرار است شکل بگیرد٬ گروهی اندکی را با اهداف شخصی به خود اختصاص خواهند داد که طبعا نتیجهٔ خوبی در انتخابات آینده نخواهد داشت. چراکه اعضای هیات موسس حزب به غلط بر این تصور هستند که جمعی کثیری از نمایندگان کنونی مجلس و فعالان اصولگرایی حامی آنان خواهند بود.

نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حزب رهروان ولایت(حزب آقای لاریجانی) با تعداد اعضای کمی کار خود را شروع خواهد کرد و از‌‌ همان ابتدا شکت خواهد خورد چون فراکسیون رهروان ولایت بار‌ها و بار‌ها ثابت کرده است که مواضع مشخص و ثابتی در تصمیم‌گیری‌ها نداشته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که حامیان حزب رهروان ولایت بر این عقیده هستند که ماهیت فراکسیون با ماهیت حزب در جدیت تصمیم‌گیری‌ها متفاوت بوده و افراد در فراکسیون آزاد به اخذ تصمیمات تخصصی و پارلمانی هستند، تصریح کرد: حزب زمانی شکل می‌گیرد که خاستگاه مشخصی داشته باشد و بنا بر فعل و انفعالاتی کار خود را آغاز کند. حزبی که بنای شکل‌گیری دارد٬ چه مشی مشخصی دارد و اگر دارای چنین خط مشی و تفکری است باید مشخص شود که این تفکر را از کجا گرفته است.

وی ادامه داد: اگر ریشه خط‌مشی و تفکر حزب آقای لاریجانی منتهی به فراکسیون رهروان ولایت باشد که باید بپذیرند فراکسیون اکثریت مجلس در تصمیم گیری‌ها ثبات لازم را نداشت و در تصمیمات٬ هیچ رویهٔ مشخصی نداشت. بنابراین حزب فقط در حد نام خواهد بود و پس از شکست در دهمین دوره انتخابات مجلس بساط خود را برخواهد چید. اما با یک اقدام و روش جدیدی اعضای هیات موسس حزب بتوانند امور خود را دنبال کنند شاید به موفقیت در انتخابات و ساختار حزبی ثابت پس از آن دست پیدا کنند.

نکو با تاکید بر اینکه شرط اولیه موفقیت حزب آقای لاریجانی٬ تحکیم همگرایی اولیه در فراکسیون اکثریت مجلس است، اظهار کرد: باید فراکسیون به صورت جمعی و تک به تک موجودیت حزب را قبول کرده و حضور در آن را قبول کنند. اما اکنون به دلیل آنکه هیچ کدام از اعضای فراکسیون مگر تعداد معدودی از نحوه اعلام موجودیت این حزب اطلاعی ندارند، یک نوع نادیده گرفتن نظرات سایر اعضای فراکسیون از آن برداشت می‌شود که در ادامه موجبات بی‌اعتمادی را بین اعضای فراکسیون پدید آورده و مقدمات شکست حزب را فراهم می‌کند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت با تاکید بر اینکه ما گروه‌های شاخص دیگری را برای انتخابات داریم که دارای پایگاه اجتماعی قوی‌تری هستند، افزود: تشکل‌ها و احزاب معتبری چون موتلفه یا طیف نزدیک به دولت چون اصلاح طلبان و معتدلان در انتخابات آتی تاثیرگذاری بیشتری خواهند داشت که ایجاب می‌کند چنین حزبی کمتر مورد استقبال واقع شود. مشکل این حزب و بخش دیگری از جریان‌های تندرو این است که یا بین مردم شناخته شده نیستند یا آنکه نتوانسته‌اند اعتماد مردم را جلب کنند.

نماینده رابط کریم در مجلس شورای اسلامی در ادامه مجموعه اقدامات فراکسیون رهروان ولایت در صحن علنی مجلس را مورد انتقاد قرار داد و گفت: فراکسیون رهروان ولایت طبعا اقدامات خود را در قالب لیستی برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس ادامه خواهد داد که به سبب رفتار شکننده فراکسیون در تصمیمات مجلس و همچنین عدم شناخت و اعتماد مردم نسبت به این حزب تازه تاسیس بعید است موفقیتی برای این مجموعه در رقابت انتخاباتی با احزاب سر‌شناس و کهنه‌کار اصلاح‌طلب و اصولگرا حاصل شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا حزب لاریجانی برای تقویت پایگاه اجتماعی خود و همچنین تحکیم آرای درون جریان به چهره‌های معتبر خارج از مجلس رو خواهد آورد، تاکید کرد: بنده از زبان آقای لاریجانی چیزی در رابطه با این موضوع نشینده‌ام که آن را به صراحت تایید یا تکذیب کنم. با این وجود آنچه که از مجموعه رفتار اعضای هیات موسس این حزب دیده یا شنیده می‌شود٬ چنین است که حامیان حزب آقای لاریجانی به فراکسیون دل نخواهند بست و فراکسیون را پشتوانه ی اصلی حزب نمی‌دانند. مگر ببینند که اعضای فراکسیون اسقبال خوبی به عمل آورند که چنین اتفاقی نیز بعید است.

نکو در پایان اعلام کرد: اعضای هیات موسس حزب لاریجانی به نیروهای خارج از مجلس متوسل می‌شوند. چراکه این چهره‌ها بین مردم شناخته شده بوده و اتکا به چهره‌های ناشناخته موفقیتی برای آنان به همراه ندارد. با این حال باز هم بنده بر شکست حزب رهروان ولایت در انتخابات آینده مجلس تاکید دارم چون به اعتقاد بنده اعضای هیات موسس حزب شیوه‌های تشکیل حزب را بلد نیستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز