خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با آیت‌الله حکیم و آیت‌الله فیاض:

ایران کمک به عراق را وظیفه می‌داند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۴۶۴

یکی از مسائل مهم فعال شدن تولید در عراق است تا برای جوانان این کشور شغل ایجاد شود. / تروریست‌ها از آغاز مسائل سیاسی و نظامی عراق را هدف قرار داده بودند، اما آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود قدرت پایبند بودن و توسل به اهل بیت و ولایت را در میان مردم عراق فراموش کرده بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در مساله مبارزه با تروریسم و بهبود اقتصاد عراق به این کشور کمک کنیم.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ایران مشکلات و بحران‌های منطقه‌ای به ویژه بحران تروریستی در عراق و سوریه بوده که مشکلات بسیاری را برای مردم این کشورها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تلاش ایران بر این بوده برای مبارزه با تروریسم به این دو کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های دولت‌های عراق و سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی افزود: هم‌اکنون تلاش‌هایی برای پیدا کردن راه‌حل‌های سیاسی در جریان است و کشورهای مختلفی ایده‌های خود را مطرح کرده‌اند که این موارد در حال پیگیری است، از این رو امیدوارم نتیجه این تلاش‌ها به آرامش بیشتر مردم و منطقه منجر شود.

لاریجانی ادامه داد: در بحثمذاکرات هسته‌ای نیز تلاش‌هایی در حال انجام است تا مذاکرات به نتیجه درستی برسد و مذاکرات در کل مسیر پیشرفت داشته است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی مقامات ایرانی و عراقی برای گسترش روابط اقتصادی گفت: یکی از مسائل مهم فعال شدن تولید در عراق است تا برای جوانان این کشور شغل ایجاد شود.

وی اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که دولت فعلی عراق بعد از این فراز و فرودها موفق باشد و ان‌شالله مسئولان دولت عراق از ارشادات حضرات مراجع تقلید استفاده کنند تا شرایط مردم بهبود پیدا کنند.

رییس مجلس با بیان این‌که «ایران در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود»، گفت: ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در مساله مبارزه با تروریسم و بهبود اقتصاد عراق به این کشور کمک کنیم.

در این دیدار آیت الله سید محمد سعید حکیم با بیان این‌که «توسل به اهل بیت سلام الله علیهم تنها چیزی بود که راه تروریست‌ها را سد کرد»، گفت: تروریست‌ها از آغاز مسائل سیاسی و نظامی عراق را هدف قرار داده بودند، اما آن‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود قدرت پایبند بودن و توسل به اهل بیت و ولایت را در میان مردم عراق فراموش کرده بودند.

همچنین علی لاریجانی در دیدار با آیت الله محمد اسحاق فیاض نیز با بیان این‌که «ائتلاف آمریکایی علیه داعش تنها یک نمایش است»، گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی در این رابطه از سوی شرکت کنندگان اعتلاف صورت نگرفته است.

رئیس مجلس در این دیدار با اشاره به برگزاری باشکوه و مطلوب مراسم اربعین گفت: این مراسم به صورت بی‌نظیر و استثنائی امسال با حضور شیعیان عاشق در عراق برگزار شد.

وی با اشاره به بحران کنونی منطقه در حوزه تروریست گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم اکنون در کشورهای مربوطه آرامش دیده می‌شود، از طرف دیگر ارتش عراق و سوریه پیشرفت‌های مطلوبی در مبارزه با داعش داشتند که فتوای مراجع در این موضوع بسیار دخیل بوده است.

وی با بیان این‌که «تنها راه‌ حل برای رفع بحران در سوریه گفت‌وگوهای سیاسی است»، افزود: خوشبختانه در لبنان تدابیری اندیشیده شد تا در جریان تروریسم به داخل کشور وارد نشود.

رئیس مجلس با تاکید بر این‌که «ائتلاف آمریکایی علیه گروه‌های تروریستی بیشتر به یک نمایش شبیه است»، گفت: تاکنون کشورهای حاضر در این اعتلاف اقدام عملی در این حوزه انجام نداده‌اند.

در این دیدار همچنین آیت الله فیاض ائتلاف آمریکایی علیه داعش را یک اقدام سیاسی دانست و گفت: در شرایط کنونی چشم شیعیان دنیا به ایران بوده و قطعا عظمت ایران، عظمت تشیع است و بقای شیعیان در گروه بقای ایران خواهد بود.

لاریجانی در پایان این دیدار با تاکید بر این‌که ایران دارای دولت قوی و اقتصادی پربار است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میان همکاری‌های ایران و عراق هم اکنون ظرفیت های خوبی برای کمک به عراق وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز