خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

نفت برای دولت٬ مانند سند شش‌دانگ یک خانه است / احتمال افزایش قیمت نفت پس از مذاکرات

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۴۵

توجه نکردن به هر بخشی غیر از نفت موضوعی نیست که تنها دراین دولت اتفاق افتاده باشد بلکه در تمام دولتها این قضیه را داشتیم. پس از پایان مذاکرات این احتمال وجود دارد که قیمت نفت افزایش پیدا کند اما این فقط یک احتمال است و بهتر است اتکایمان را با تقویت ارگانهای دیگر از نفت برداریم.

نماینده مردم آبادان تاکید کرد: توجه نکردن به هر بخشی غیر از نفت موضوعی نیست که تنها دراین دولت اتفاق افتاده باشد بلکه در تمام دولت‌ها این قضیه را داشتیم. پس از پایان مذاکرات این احتمال وجود دارد که قیمت نفت افزایش پیدا کند اما این فقط یک احتمال است و بهتر است اتکایمان را با تقویت ارگان‌های دیگر از نفت برداریم.

محمدسعید انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هر روز قیمت نفت سقوط می‌کند, عربستان هم از این موضوع استقبال کرده و همچنین نسبت به تاکید دولت مبنی بر اینکه بودجه سال آینده را با کمترین اتفاق در آمد‌ها ی نفتی تعیین کرده است٬ گفت: این موضوع خوب است اما دولت سال‌ها دنبال این بود که از این بحران خارج شود ولی متاسفانه موفق نشده و این به دلیل این است که تمام قوای خود را بر در آمدهای نفتی گذاشته بود.

وی افزود: دولت واقعا قصد نداشت از بحثنفت خارج شود و مثلا به سمت بخش کشاورزی، صنعت یا هر چیزی غیر از نفت سوق پیدا کند. ما از نظر کشاورزی در دنیا بهترین هستیم٬ اما علت اینکه دولت به این مقوله توجه نداشت و هنوز هم ندارد و هیچ‌گاه به سمت کشاورزی نرفتیم این است که نفت برایش حکم سند شش‌دانگ یک خانه را داشت.

انصاری ادامه داد: توجه نکردن به هر بخشی غیر از نفت٬ موضوعی نیست که تنها در این دولت اتفاق افتاده باشد بلکه در تمام دولت‌ها این قضیه را داشتیم. به ویژه هیچ دولتی آموزش و پرورش را که از مهم‌ترین مسائل است٬ مورد توجه قرار نداد. مسائل آموزشی از ابتدا و از صفر به کار بسته نشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: بحثمهم دیگری که هیچ وقت در آن سرمایه‌گذاری نکردیم‌‌٬ همان کشاورزی است٬ زیرا دولت فکر می‌کرد تمام اتکای ما به نفت است٬ حال اگر این‌ها هم موفق نشدند اشکالی ندارد زیرا ما نفت را داریم.

نماینده مردم آبادان خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خارج از قاعده‌ای رخ بدهد و در بخش کشاورزی و آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم٬ مطمئنا می‌توانیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.

محمدسعید انصاری در مورد اینکه آیا احتمال دارد با پایان مذاکرات قیمت نفت مجددا افزایش پیدا کند٬ ابراز داشت: پس از پایان مذاکرات این احتمال وجود دارد که قیمت نفت افزایش پیدا کند و مذاکرات در این موضوع تاثیر گذار باشد اما این فقط یک احتمال است و بهتر است اتکایمان را با تقویت ارگانهای دیگر از نفت برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز