خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در همایش مجلس و دفاع مقدس:

برای حفظ ارزش‌ها وارد کشمکش‌های سیاسی نشویم

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۴۴

نباید برای تعیین بودجه نهادهای مرتبط با دفاع مقدس وارد کشمکش‌های سیاسی شد و از طرف دیگر نباید بین نهادهای دفاعی و نظامی برای تخصیص بودجه تبعیض قائل شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه وجود موزه دفاع مقدس در هر شهر ضرور است، تصریح کرد: لازم است به گلزارهای شهدای موجود در شهر‌ها توجه بیشتری شود که البته دولت در حد بضاعت این کار را می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، غلامرضا تاجگردون در نخستین همایش مجلس و دفاع مقدس که صبح امروز(دوشنبه ۸ دی‌ماه) در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه لازم است به حفظ افراد و ارزش‌هایی که به دفاع مقدس مربوط است، برای نسل‌های آینده بپردازیم، گفت: ضروری است انسان‌هایی را که در دفاع مقدس حضور داشتند، زنده نگه داریم و به بازماندگان آن‌ها توجه کنیم.

وی در ادامه افزود: اخیراً کار تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت را در مجلس داشتیم که طی آن تمام موارد مورد نیاز برای جانبازان، ‌ایثارگران و خانواده‌های آنان مدنظر قرار گرفت و برخی از مقررات دائمی برای تامین مسکن و سایر نیازهای این افراد تنظیم شد که امیدواریم مورد قبول شورای محترم نگهبان واقع شود.

تاجگردون با ادامه با تاکید بر حفظ نسل جنگ عنوان کرد: خوشبختانه بسیج توانسته است فضای عمومی دفاع مقدس را به خوبی نگه دارد چرا که همین خاطره‌ها است که می‌تواند افراد مختلف با نگاه‌های سیاسی متفاوت را در برهه‌های حساس کنار هم نگاه دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم در ادامه با تاکید بر اینکه برای حفظ ارزش‌ها نباید وارد کشمکش‌های سیاسی شویم، گفت: از طرفی نباید برای تعیین بودجه نهادهای مرتبط با دفاع مقدس وارد کشمکش‌های سیاسی شد و از طرف دیگر نباید بین نهادهای دفاعی و نظامی برای تخصیص بودجه تبعیض قائل شد.

وی در ادامه مادران شهدا را بهترین نگه‌دارنده خاطره شهدا دانست و گفت: یکی از اقدامات مهم برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تقویت امکانات فیزیکی و لجستیکی است که متاسفانه بعد از جنگ منابع کشور اجازه توسعه و سرمایه‌گذاری در این زمینه را نداد.

تاجگردون وجود موزه دفاع مقدس در هر شهر را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: لازم است به گلزارهای شهدای موجود در شهر‌ها توجه بیشتری شود که البته دولت در حد بضاعت این کار را می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) می‌تواند منابع مالی خود را به جای هزینه در بحثلوله‌کشی در شهر‌ها و روستا‌ها صرف حفظ گلزارهای شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس کند، چرا که دولت از منابع استانی خود مخارج لوله‌کشی آب و گاز را خواهد داد؛ لذا کمیسیون برنامه و بودجه تلاش‌های لازم را در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس انجام خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز