خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه وبودجه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مراحل تصویب بودجه در مجلس

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۹۲

سهمیه مقدمات بودجه توسط ریاست‌جمهور یا معاونت برنامه‌ریزی به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود تا وزارتخانه‌ها به تمام زیرمجموعه‌هایشان اعلام کنند پیشنهادشان راجع به بودجه ۹۴ چه بوده است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: از یکشنبه هفته آینده٬ بودجه سال ۹۴ به مدت ۱۰ روز در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی خواهد شد و پس از آن برای بررسی نهایی مجدد به کمیسیون تلفیق فرستاده می‌شود.

سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا؛ در مورد روند تصویب بودجه گفت: بودجه توسط دولت به تمام دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود. سهمیه مقدمات بودجه توسط ریاست‌جمهور یا معاونت برنامه‌ریزی به همه وزارتخانه‌ها ابلاغ می‌شود تا وزارتخانه‌ها به تمام زیرمجموعه‌هایشان اعلام کنند پیشنهادشان راجع به بودجه ۹۴ چه بوده است.

نماینده مردم شهرکرد افزود: بعد از آنکه در ارگان‌های نامبرده پیشنهادهای جمع‌بندی شد٬ توسط وزارتخانه یعنی ارگان‌ها و نهاد‌ها جمع‌بندی می‌شود٬ مثلا جهاد را می‌فرستند وزارت جهاد، وزارت را به وزارت کشور و استانداری‌ها می‌دهند. پس از این مرحله٬ وقتی در وزارتخانه جمع‌بندی شد٬ موارد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فرستاده می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس اولویت‌ها و ساخت پروژه‌های ملی و استانی شده و تملک بر اساس درآمد‌ها و هزینه‌کردش برنامه‌ریزی کرده و جمع‌بندی می‌کند.

دهکردی ادامه داد: بعد از پشت‌سر گذاشتن این مراحل در معاونت سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به جمع‌بندی خواهد رسید و بعد از آنکه کامل شد٬ توسط رئیس‌جمهور به مجلس اعلام می‌شود که‌‌‌ همان تقدیم به مجلس است. بعد از آن مجلس بودجه دریافتی را تکثیر می‌کند و در اختیار تمام نماینده‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و غیرتخصصی قرار داده و پیشنهادهای آنان را دریافت می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در ادامه بعد از اینکه پیشنهادهای ارگان‌ها، نهاد‌ها و نماینده‌ها به آن اضافه شد٬ آن وقت بودجه ده روز فرصت دارد تا پیشنهاد دستگاه‌ها و نمایندگان مربوط را اعلام کند. بعد از آن برای اظهارنظر به کمیسیون بودجه می‌رود که در این کمیسیون نیز ۱۰ روز فرصت هست بررسی‌های لازم انجام شود. بعد از تصویب به کمیسیون تلفیق فرستاده می‌شود که در آنجا نیز نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از نهایی شدن در کمیسیون تلفیق به صحن مجلس می‌‌آید و پس از بررسی در صحن مجلس و بعد از اینکه رای‌ها داده شد قانون بودجه برای ابلاغ به دولت رفته و دولت نیز به همه ارگان‌ها و نهاد‌ها اعلام می‌کند.

دهکردی درباره اینکه هم اکنون بودجه در چه مرحله‌ای از مجلس قرار دارد٬ بیان داشت: تا آخر پنجشنبه این هفته هنوز کمیسیون‌ها و نمایندگان می‌توانند پیشنهادهایشان را بدهند. مقدمات بودجه در کمیسیون بودجه نیز شروع شده است که ریز به ریز، سطر به سطر و عدد به عدد دقیقا بررسی می‌شود٬ یعنی ما از یکشنبه به صورت ویژه در این مساله وارد می‌شویم و ۱۰ روز نیز فرصت داریم تا قضیه بودجه را به کمیسیون تلفیق بدهیم.

نماینده مردم شهرکرد در مورد نفرات برگزیده کمیسیون تلفیق گفت: برای تشکیل کمیسیون تلفیق٬ از هر کمیسیون سه نفر و از کمیسیون برنامه و بودجه ۹ نفر انتخاب می‌شوند که البته هنوز تمام نشده است زیرا بعضی از کمیسیون‌ها انتخاباتشان برگزار نشده و قرار است در هفته آینده برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز